maandag 12 mei 2014

Zelf een handtas maken....

Als voorbereiding op de schoudertas met verzonken rits vandaag de delen op patroonpapier uit getekend en geknipt.

Seffens of morgen eens kijken welk stofje ik ga nemen om deze tas te maken.Zou ik een nieuw stofje nemen of eerst uitproberen met een stuk gordijn dat ik nog heb liggen is ook nog iets waar ik over moet beslissen?!
En goed zien dat ik alles in huis heb om er aan te beginnen.Niet dat ik half weg het een of ander niet heb en niet verder kan want dat is niet zo leuk heb ik al ondervonden.

Als je de andere blogsters/naaisters leest is het net of ze thuis een kleine winkel hebben aan voorraad met stofjes,ritsen,garen,paspel,knopen en dergelijke wat hier niet echt het geval is.

Het voorbeeld komt uit dit boek: Zo geknipt van Sanne & Riet.




Het is het 1ste boek dat ik gekocht heb om te leren naaien.
Heb dus voor de 1ste keer ook een patroon voor een tas op patroonpapier moeten uit tekenen.


Ben dus echt benieuwd of dat gaat mee vallen om deze tas in elkaar te steken want het is met rits,met verdeelvakken,een tassenband enz.

Indien nodig kan ik nog op enkele blogs uitleg vragen want er zijn er al velen die ze gemaakt hebben.

De tas hier boven is gemaakt door deze mama/blogster 

En bij mama/blogster uit Limburg kan ik ook voor hulp vragen want zij heeft de tas ook al gemaakt.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.


Groetjes C

2 opmerkingen:

  1. Even om te vermelden dat je het patroontje van het eendje kan downloaden; als het toch niet zou lukken stuur me dan maar een mailtje. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen