maandag 19 mei 2014

Speurneuzentasje voor mijn metekind

Gisteren had ik het er al over.Het speurneuzentasje.

Het maken van een leuk tasje voor een jongen van 7 jaar die er graag op uit gaat met verrekijker,boekje en vergrootglas om naar vogels,mieren,vliegen en andere insecten te speuren.

De stofjes heb ik gekozen in combinatie met de kleur die hij graag ziet:oranje en een print met bokalen en wespen(allee ik denk dat het wespen zijn).

Vandaag heb ik het patroon helemaal overgenomen en geknipt.Vervolgens eens bekeken welke kleur ik ging nemen voor welk deel.

De patroondelen uit het stof geknipt en goed beplakt met nummers want het is niet zo gemakkelijk om al die delen uit elkaar te houden in 3 verschillende stofjes.

Morgen hoop ik er aan te beginnen om het in elkaar te naaien.

Moet de uitleg nog eens goed lezen eer ik er aan begin.

Normaal gezien moet het lukken want het boek geeft goede uitleg met redelijk wat foto's erbij.



Op het internet heb ik ook al wat rond gekeken naar anderen hun creaties.

Deze is ook leuk: 

en deze ook vind ik :



Hopelijk kan ik hier deze week een foto van mijn speurneuzentasje op zetten.

Volgende week ga ik het tasje afgeven,tenminste als het lukt om het in elkaar te maken.Want hij ligt op dit moment in de gips met zijne elleboog en dan mag ik hem als meter wel extra verwennen,hé!

Groetjes C

Geen opmerkingen:

Een reactie posten