zaterdag 10 mei 2014

Stof voor durf-het-zelvers

Ben namiddag eventjes voor mezelf naar de winkel geweest.

Heb in de Standaard Boekhandel dit boek gehaald:





Geschreven door Lies Botterman van deze blog volgens mij,
Oontje en mede door Griet De Smedt van deze blog: emma en mona .

Ik was op beide blogs al verschillende keren gaan kijken.

Heb van de blog emma en mona al wat gemaakt waar ik best fier op ben,namelijk al 2 babydekentjes.





Het bovenste dekentje is met aan de achterkant hele zachte grijze fleece.

Het onderste dekentje is in fel roze badstof.

En straks of morgen ga ik mijn 3de dekentje maken,moet nog kijken welke fleece ik ga gebruiken.Heb deze namiddag een leuk stofje mee gebracht met vosjes op.Dat dekentje gaan we dan mee nemen naar het jongste achter neefje dat van de week geboren werd.Samen met nog een cadeautje van op de geboortelijst.

Voor de grote zus ga ik een klein ritszakje mee nemen.Volgens de methode van bymiekk uitgelegd op haar blog met duidelijke foto's waarbij het zelfs door een beginnende naaister zoals mezelf het gemakkelijk wordt om dat te maken.

Het boek van de dames hier boven ga ik deze avond mee nemen als ik op mijn dochter en haar vriendin moet wachten terwijl ze naar een toneelvoorstelling zijn.Het is in Hasselt te doen en ze gaan alleen naar de 2de helft kijken en die duurt maar 45 minuten dus ga ik niet naar huis rijden maar in de kantine(die er hopelijk aanwezig is)bij een lekker fris drankje of een tas thee het boek in kijken.

Moet moeite doen om er niet nu al in te gaan kijken....

Want op het internet op verschillende blogs heb ik al werkjes uit het boek gezien.

Dus ik ben benieuwd wat er allemaal in gaat staan!Op de achterkant staat er dit al te lezen:rugzakjes,strandmatjes,kaptruien,iPadhoes enz.

Mijn nieuwe hobby is best verslavend,nieuwe dingen leren naaien,stofjes en dergelijke kopen,boeken lenen in de bib en af en toe er eentje zelf kopen.Want het is best leuk om op het internet een blog te lezen,modellen van allerlei zaken te zien maar er gaat voor mij niets op tegen een goed boek dat je in kan kijken,vast nemen,eens goed bestuderen/lezen.

Hebben jullie dat ook dat een boek dient om te gebruiken,in te kijken,iets uit te proberen,te lezen en nog eens te herlezen?Bij kookboeken heb ik dat ook,de kast in de living staat hier vol met kookboeken en regelmatig neem ik die in mijn handen om opnieuw door te bladeren.Zeker met zo'n regenachtige dag als vandaag is dat een leuke ontspanning voor mij.

Als er iemand nog een goede tip heeft van een naaiboek of kookboek of een goede roman dan mag je dat altijd laten weten.

Groetjes C




2 opmerkingen:

  1. Leuke dekentjes! Ik maakte er deze zomer ook een paar!
    Eentje liet ik zien op mijn spiksplinternieuwe blog;
    http://pi-tous.blogspot.com
    Een leuke tip als je patronen voor kleedjes zoekt is 'Droomjurken', ik post later eens een probeersel van mijn zomerkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal ook eens op jou blogje gaan kijken,altijd leuk om nieuwe dingen te zien.

      Verwijderen