zondag 4 mei 2014

Weekendje Duitsland

Hallo,

We zijn een weekendje naar Duitsland,meer bepaald naar Kesten aan de Moezel geweest met mijn kant van de familie.

Dit wil zeggen:mijn ouders,mijn zus en haar gezin en liefje van de oudste,mijn broer en zijn gezin en wij met ons gezin.Met 15 personen in het totaal,de oudste 72 jaar en de jongste 5 jaar.Al de rest er ergens tussen in.


Vrijdag rond half 10 vertrokken,elk op ons eigen.'s middags aangekomen onze broodjes opgegeten.Koffers uitladen en een leuke stevige wandeling gemaakt met als doel een soort water waar je met je voeten kon door gaan wat heel verfrissend was volgens de moedige onder ons die het durfde om in het ijskoude water een rondje te wandelen.

's avonds lekker eten een wijn proeven.Een 15 tal wijnen hebben we mogen proeven,ik heb er enkele bewust geweigerd want anders kwam dat niet goed hoor!

Zaterdag morgen een lekker ontbijt en vervolgens op weg naar het dierenpark in Daun.Eerst tussen de aapjes gewandeld en erna met de auto tussen de herten,zwijnen met lieve kleintjes,paarden en pony's,ezels,lama's en ruige jaks.Op sommige plaatsen kon je uitstappen en de dieren aaien of voederen.

Ook de vogelshow hebben we bezocht.Jammer genoeg was de uitleg enkel in het Duits.













Toen weer de auto in en naar Bernkastel om te gaan eten bij een Italiaans restaurant.Snel was ons eten op tafel en dat het lekker
was mag gezegd worden.Lekker wijntje erbij.Voor de liefhebbers gingen we nog een ijsje halen en dan weer naar ons slaapverblijf.

Zondag na het ontbijt koffers maken,wijn in laden want ja als je bij een wijnboer blijft slapen hoort dat er een beetje bij.We reden toen naar Blegny mijn.De meesten van ons gingen mee de diepte in,de anderen bleven gezellig buiten op het terras in het zonnetje zitten.            
                                                            
Blegny-Mijn

Na de gezellig dag kwam er een einde aan ons uitstapje en reden we weer naar huis waar we mochten beginnen aan de koffers uitladen,wasmachine vullen en reageren op mails en natuurlijk eventjes een berichtje op mijn blogje maken.

               Groetjes C




2 opmerkingen: