donderdag 1 mei 2014

Eventjes een up date ....



Ben gisteren avond nog begonnen aan het meten en knippen van
een toilettas in proefstof.Vandaag heb ik ze afgewerkt.

Ik had nog oude gordijnen van de dochter liggen en een bijpassend stofje,rits en biaislint waren gelukkig ook in mijn kast.

Als beginnende naaister is het nog wat zoeken en uitproberen hoor.

Heb een uitleg gevonden bij hilde@home een leuke blog met leuke ideeën,grappige vertelsels en mooie stofjes en kleren met
allerlei andere zaken waar onder de toilettas die ik mooi vind.

Maar tussen een toilettas en een super goede uitleg van een ervaren naaister of mijn afgewerkt product ligt een wereld van verschil.

We zullen het maar positief bekijken:gelukkig is het gemaakt uit een oude gordijn enz want stel je voor dat ik daar mijn mooi nieuw stofje voor gebruikt had?!

Dan was ik nu heel erg teleurgesteld want op de foto van Hilde ziet het er allemaal netjes en recht gestikt uit.

Die van mij is gemaakt als of ik een glaasje wijn op heb en diegene die me persoonlijk kennen weten dat ik niet veel verdraag...


Het heeft wel als voordeel dat ik nu een beetje meer weet,ook dat ik bredere biaislint moet gaan kopen om mijn toilettas mooier af te werken.

Als ik het binnenzakje maak met dik stof ik het niet toe moet vouwen maar enkel moet gebruiken.

Dat ik nog altijd het biaislint dat ik er nu op gestikt heb met ongelijke steek er nog altijd vanaf kan halen en bredere op kan stikken om de toilettas te kunnen gebruiken want ik geeft toe de rest is niet slecht genaaid voor iemand die een pas een maand aan het naaien is.

En nu maar eens aan mijn huishoudelijke taken beginnen want die blijven natuurlijk liggen eenmaal ik voor mijn naaimachine zit.

Groetjes C



3 opmerkingen:

  1. Hey Carla, die laatste zin herken ik helemaal! Als ik begin te naaien ben ik ook niet meer te stoppen, met alle gevolgen vandien :-) Voor een 'beginner' doe jij dat supergoed hoor! Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof om een reactie van jou te lezen en zeker dat complimentje doet deugd.

      Verwijderen
  2. Tssss, hier zonet van de wederhelft nog de opmerking gehoord:
    "als 't gezin er maar niet onder lijdt..." ;-)

    BeantwoordenVerwijderen