donderdag 15 mei 2014

Ze is af: mijn proef tas

Heb gisteren dus mijn proef tas uit elkaar gehaald en weer netjes in elkaar gezet.

Ik was blij toen ze af was want het is toch niet zo gemakkelijk om ze te naaien.

Persoonlijk vond ik de uitleg hier en daar toch te kort schieten,voor mij hadden er (nog)meer foto's bij gemogen als 

het boek echt voor beginners bedoeld is zoals ze zeggen.

Op zich is het een leuke tas,heb in mijn proef tas geen versteviging gebruikt om kosten te sparen en daar door blijft ze natuurlijk niet van zelf staan.





Het ging hier vooral om het te leren voordat ik met goed stof er eentje zou maken.En dat is belangrijk want ik heb verschillende keren met mijn tornmesje het een en ander moeten los doen.En dat zie je wel een beetje op sommige plaatsen. ;-(

Al doende leert men en dat geldt heel zeker voor naaien!!

Hopelijk kom ik vroeg of laat bij een leuk stofje uit dat voor zo'n tas kan dienen.Misschien dat ik eens ga kijken in Weert in het Goedkope Huis een stoffenwinkel waar je leuke stofjes aan betaalbare prijzen zou vinden.

Voor de zomer zie ik graag een witte tas met een kleuraccentje erbij in het rood of groen.En daar leent zich deze tas goed voor.

Dus wie weet komt het er nog wel van om dat te maken.

Vandaag heb ik een mini portemonneetje genaaid.Ik had nog een restje over van mijne rok en een ander leuk groen stofje.Heb het gemaakt via deze blog bymiekk ik vind hare uitleg heel fijn om te volgen en met foto's erbij zodat je goed kan zien hoe het moet.







Want soms zeggen foto's meer dan woorden.Ik ga er zeker nog van deze maken.Het is ook leuk om te geven als je naar een feestje moet en ze vragen geld.Dit is toch mooier om af te geven dan een saai enveloppe of niet?

Om af te sluiten wil ik jullie nog een mooie foto van een bloem uit onze tuin laten zien.




Groetjes C


1 opmerking:

  1. Het is zoals je zegt : al doende leert men ! Knap dat je je aan die tas hebt gewaagd want er komt toch al wat bij kijken. Ik vind ze wel fijn om te maken. Tof portemonneetje ! Zo'n vlug-klaar-projectjes zijn altijd dankbaar he !

    BeantwoordenVerwijderen