zondag 18 mei 2014

Druk maar gezellig weekend.

Het was hier een druk maar gezellig weekendje.

Vrijdag avond dus onze kookavond waar we met 3 ipv 4 waren want mijn broer kon er niet bij zijn door familiale omstandigheden.

Op het menu:Cava als aperitief en bladerdeeg belegd met spekreepjes in de oven gebakken en als 2de hapje een stukje stokbrood met lookboter besmeerd gegrild in de oven en daarop een makreelfilet vermengd met ganzenvet,kruiden en bieslook.Verrassend simpel maar heel lekker.

Als voorgerechtje:victoriabaars in de stoomoven met citroensap,olie,kappertjes,look,peper en kerstomaten.Beetje pasta erbij en we konden smullen.

Het hoofdgerecht was stoofpotje van kip,spek,uien,Brugse Zot en peperkoek met een gewoon gekookt aardappeltje.Voor herhaling vatbaar vonden we allemaal.


Het dessert!!!Nu moet je weten de keren dat mijn vriendin het menu kiest valt het dessert tegen en jammer genoeg was dat dit keer weer het geval.

Het was quinoa in hazelnootmelk gegaard,een chocoladepudding van kokosmelk,die pudding was wel lekker,afgewerkt met verse kokos en gebakken amandelschilfers met kaneel en bloemsuiker.

Tasje koffie als afsluiter en bij het eten een lekker fris wit wijntje.


Ene gezellig avond!!

Zaterdagavond feestje voor mijne zoon.Hij had 4 vriendjes gevraagd op zijn slaapparty!Veel is er niet geslapen.Gezellig samen spelletjes spelen,pizza gesmuld,Hunger Games gekeken en uitgebreid ontbijt deze morgen.

's middag kwamen mijn ouders nog voor zijne verjaardag op het eten.Heel gezellig buiten kunnen grillen.

Vervolgens met mijn mama naar Genk gereden waar deze beurs bezig was: Handmade in Belgium.Het was echt de moeite vonden wij 2.Er stonden verschillende mensen met zelf gemaakte spulletjes zoals juwelen,flockfolie,kleren die ze zelf gemaakt hadden,mutsen,slabbers en slaapzakken en gelukkig stonden er ook standjes met stof.

Deze leuke stofjes heb ik mee gebracht voor mijn metekindje.



Ik ga voor hem het speurneuzentasje uit Zo geknipt maken.Zijn lievelingskleur is oranje en omdat ik die diertjes er wel bij passen vond heb ik dit gecombineerd.

Deze tas is door iemand anders gemaakt en op het internet gevonden.

Als het tasje af is zet ik heel zeker een foto hier op mijn blog.En natuurlijk ben ik heel erg benieuwd naar zijn en jullie reactie.Het is altijd fijn om te lezen wat jullie er van vinden.Die meningen kunnen jullie onderaan het bericht intypen als je op (geen)opmerkingen klikt.

De stoffen komen van deze webwinkel waar ze me ook de tip gaven om op hun blog eens te gaan kijken naar de uitleg van kamsnaps omdat ik zei dat ik dat niet zo gemakkelijk vond om die ergens in te doen.Bedankt dames voor tip waar ik zeker gebruik van ga maken.

De button die ik gekocht heb pas gewoon geweldig goed bij mijn gekozen stofjes.

Ze komt van 
hier waar ze ook leuke ideeën hadden voor geboortekaartjes,doopsuiker,enz.

Zoals jullie konden lezen,druk maar gezellig.Tussen de bedrijven door heb ik ook nog een leuk tasje gemaakt met rits uit het boek Zo geknipt.


Het noemt orde met rits.Het viel goed mee om het te maken.Zelf vind ik deze kleuren en print combinatie mooi.Je kan het tasje voor van alles gebruiken en door het lintje eraan is het gemakkelijk om mee te nemen.

Nog even een linkje mee geven waar een leuk pakketje te winnen is voor een clutch zelf te maken.

Groetjes C




8 opmerkingen:

  1. Je hebt weer hele mooie hebbedingetjes gemaakt, het etentje zou mij ook wel gesmaakt hebben, behalve het dessert. Ik lust geen kokos, wel kokosmelk (eigenaardig) en ben ook niet echt een liefhebber van amandelschilfers. Christiane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie hebbedingetjes vind ik bijzonder mooi. Mmhhhhhh eten met kokosmelk dat gaat er bij mij altijd goed in. Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey nu ben ik ook op je blog geraakt. Zo te lezen had je wel een goed gevuld leuk en lekker weekend ! en de dingen die jij maakt vind ik superleuk! :-) Groetjes van Marina (Milo)

    BeantwoordenVerwijderen