zondag 13 juli 2014

Zelf een handtas gemaakt

Ik had het boek van deze dame en deze dame gekocht,in gekeken en beslist dat ik er ook minstens 1 tas uit ging maken.
Het werd de Celeste I die ik ging maken.

Had al verschillende versie's gezien in blogland zoals deze 



celeste4

en ik wou er ook eentje hebben.

Zelf hou ik meer van simpel tassen omdat je die gemakkelijker kan combineren maar nu ze af is is ze toch wel heel simpel vind ik zelf.

Daarom ga ik morgen of zo nog wat maken om op de tas zelf te kunnen vast maken zodat het een beetje opgefleurd wordt en ik het dan combineer met mijn outfit.

Hier is mijn tas waar ik toch wel op gezweet heb.Gelukkig kon ik bij een van de maaksters van het boek terecht voor extra uitleg.Ze wist ook te vertellen dat het niet de gemakkelijkste tas is om te maken!!







In heb boek staan extra tips in om bvb een zakje of zo toe te voegen.

Heb aan ene kant dus een klein zakje gemaakt om mijn gsm in te steken.

Aan de andere zijde heb ik een lintje gemaakt met een haakje om mijn sleutels aan vast te maken want ik moet die nog al vaak zoeken in mijn handtas en op deze manier is dat ook opgelost.


De stofjes komen beiden van hier.De buitenkant had steviger mogen zijn maar het gaat toch net.

De binnenkant is gemaakt van een restje dat ik over had van het rokje dat ik voor mijn schoonzus had gemaakt.

Zie hier en ik had al geschreven dat ik het zo mooi vond.

Heb zelfs een beetje spijt dat ik het niet anders om gemaakt heb maar wie weet als ik nog eens veel moed bij elkaar vind maak ik ze zo nog eens.


Nu op mijn gemakje in de zetel wat lezen.Ben in het boek bezig:De weduwen van 11 september.Een waar gebeurd verhaal door de dames zelf geschreven met hulp van Eve Charles.

Sinds dat ik aan het naaien ben lees ik veel minder en eigenlijk mis ik dat soms toch wel een beetje.


Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

8 opmerkingen:

  1. Tof tasje! En inderdaad leuk boek he? Ben benieuwd wat je er nog aan veranderd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! Daar zal ik nog heel erg voor moeten oefenen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zelf ook nog maar sinds april aan het naaien hoor!Stap voor stap wordt het uitgelegd,verschillende foto's erbij en indien nodig mag je hen ook nog mailen(heb ik ook moeten doen) en dan lukt dat wel.

      Verwijderen