woensdag 9 juli 2014

Waar zijn we mee bezig?

Ik heb maandag nog een zwangerschapsrokje genaaid voor mijn schoonzus.

Ze had nog buikbanden liggen van haar 1ste zwangerschap en die heb ik aan een leuk stofje gezet zodat ze er weer een rokje bij heeft.



De kleuren zijn wit met blauw en groen 
maar de foto komt heel slecht over,sorry.

Ze heeft deze avond al laten weten dat ze het mooi vindt.

Dat is leuk voor haar en voor mij ook,hé!Het volgende stofje voor haar hangt te drogen en is morgen of vrijdag aan de beurt zodat ik het vrijdag avond naar haar kan brengen want de dochter moet er in de buurt zijn en dan spring ik er eventjes binnen.


Voor mezelf ben ik gisteren begonnen aan een Sunny Pants zoals ik hier al maakte maar nu in tricot.

Mijne draad ging de hele tijd stuk dus vandaag een ander klosje garen gehaald maar met het in te rijgen zag ik dat ik het verkeerde voetje aan mijn naaimachine had zitten.

Blijkbaar wil mijn Pfaff bij tricotsteek een ander voetje,heb dit dus omgewisseld en geen draad meer die stuk gaat.


Ze is bijna af,nog elastiek erin(die ik vergeten ben te kopen vandaag)en de pijpen nog omzomen en klaar is ze.

Blijkbaar zijn mijn gedachten soms niet waar ze moeten zijn...

Nu moet ik ze eerst nog eens goed bekijken als ik ze aan heb of ze wel overdag draagbaar is of als ze als pyjama broek moet dienen.


Stofje:Mondepot
Patroon uit La Maison Victor


Ben aan vakantie toe maar moet/mag nog werken tot en met de 23 ste juli om dan 10 dagen vrij te zijn!!


Einde augustus mag ik dan nog 2 weken thuis blijven,we hebben nog goede vooruitzichten al zeg ik het zelf.

Nu pc uit en bedje in want straks de dochter nog halen na een avondje stappen en morgenvroeg weer werken.


Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Hier op je blog passeren wel veel mooie stofkes! Dit rokje is heel schoon! Kan je dat niet met gewoon tricotband maken? Moet dat met speciaal zwangerschapsband? Ik leer weeral wat bij... moet ik onthouden voor de dochters over enkele jaren.
    En die broek gaat vast goed zijn om je overdag in te vertonen... de vorige was in ieder geval heel geslaagd.
    Ik heb die victor ook hier liggen...toch dat patroon eens overnemen!
    Ha dat in het holst van de nacht kinderen oppikken na een nachtje stappen zit er hier gelukkig op! :-) Overal toch hetzelfde hé... Zo midden in de nacht je wekker daarvoor zetten. Haha!
    Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Online Mie,nee je kan dat ook met tricotband doen maar ze had die zwangersbanden nog liggen van haar 1ste zwangerschap.Die broek is gemakkelijk om te maken hoor!En ja de kinderen ophalen hoort er hier nog een tijdje bij. ;-)

      Verwijderen