zondag 6 juli 2014

Een zomerrokje

Een leuk zomerrokje wou ik.

Het stof had ik laatst besteld bij mondepot en het was in het begin echt wennen aan de print.




Zie je het sierstiksel? 

Normaal gezien neem ik geen drukke prints voor mezelf maar toen ik deze bloemenstof op de site zag was ik verkocht.

Thuis heb ik het gewassen en gestreken en vervolgens een tijdje in mijn naaikamer in het zicht gehangen om er aan te wennen.


Gisteren het A lijntje uit het boek van Madame Zsazsa,allemaal rokjes op mijn stof gelegd en uitgeknipt om er direct aan te beginnen.

Het zelfde model als dat ik in de workshop van de Veritas maakte.

Heb deze keer de paspel zelf gemaakt want ik vond geen zilverkleurige in de winkel en die wou ik er echt tussen.

Hopelijk krimpt hij niet in de was.



Nu moet ik toch wel zeggen dat ik er heel lang mee bezig ben geweest om het rokje klaar te krijgen.Los doen,op nieuw stikken,nog eens los doen,kennen jullie dat?Had het boek niet in huis want heb het vorige week terug naar de bib gedaan.

Hoe het allemaal in zijn werk ging was ik een beetje vergeten met het gevolg dat ik mijn rits er niet in heb staan zoals het moet maar ze staat er netjes in alleen niet blind. ;-)

Heb ook voor de eerste met voering gewerkt omdat het stofje aan de dunne kant was en doorzichtig was.



Ben heel fier op mijn zomerrokje.Ik ga nog op zoek in de solden naar een roze top die er op past.

Voorlopig doe ik het aan met een simpel wit topje.

Mijn zilverkleurige sandalen zijn besteld en ik verwacht die morgen of dinsdag hier.

Heb ze bij deze toffe Nederlandse dame besteld.Best spannend want ik heb nog nooit schoenen online besteld.Maar ja een maand geleden had ik ook nog geen stof online gekocht en dat is ook goed mee gevallen!!

Zo zie je maar dat je zelfs als je midden 40 bent nog nieuwe dingen kan leren.

Groetjes C.





Follow my blog with Bloglovin

7 opmerkingen:

  1. Ik denk/hoop het ook dat het geheel mooi bij elkaar gaat passen.En je bent nooit te oud om bij te leren,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig rokje! Ik zou helemaal niet aan de print moeten wennen. Ik vond dat meteen mooi.
    En dankjewel voor die site met sandalen! Die vind ik geweldig... ik zou er direct willen bestellen. Moeilijk om te kiezen welke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh dat is héél mooi stof! Volgens mij sta je er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal hem de volgende keer aandoen als we er eentje gaan drinken dan kan je het zelf zien. ;-)

      Verwijderen
  4. Ja,ja. Je kan straks een winkel beginnen��. Heel mooie spulletjes al gemaakt. Doe zo verder��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie.Jammer dat je naam er niet bij staat maar misschien de volgende keer wel?!

      Verwijderen