maandag 5 september 2016

Uitstapjes 1, 2 en 3.

Tijdens mijn weekje verlof in juli ging ik met de kinderen er enkele dagen op uit.Wij vonden via Travelbird een toffe aanbieding om 2 overnachtingen te doen en 1 inkom voor Pairi Daiza.

Op dag 1 reden we op ons gemakje naar ons hotel in de buurt van Ath waar we in de namiddag naar het Reuzen museum gingen kijken maar dat is gene aanrader.Een terrasje of ... en een etentje later gingen we slapen.

Na het ontbijt vertrokken we richting Pairi Daiza waar we kortbij de ingang een parkeerplaats vonden.Nadat we gecontroleerd werden aan de ingang konden we op pad om de panda's te gaan spotten.

Het is een mooi park,heel netjes en vrij van allerlei geurtjes.Bij een temperatuur van rond de 30 graden vond ik dit heel opvallend.Veel schaduw door de vele bomen,tussen door waren er gedeeltes die overdekt waren dus dat was een meevaller.


Verder verschillende eetgelegenheden,niet alleen de standaard frietjes en worst maar zelfs sushi, Aziatische soepen (heel lekker),bbq,pizza's en nog veel meer om te smullen.

Op zich ben ik gene fan van panda's.Papa panda hebben we van zijne achterkant gezien,het zijn hele luie dieren.Mama en baby panda enkel op een tv scherm gezien.Maar alle andere dieren maakt het goed.




Mooi,hé!

De laatste dag van ons tripje reden we naar Rijsel/Lille in Frankrijk op verzoek van mijn dochter.Ook daar was er een dierentuin die zelfs een vrije toegang had.Zelfs daar waren de dieren en hun omgeving mooi verzorgd.


Mijn volgers op Instagram hebben deze foto's al lang gezien ;)

En dan uitstapje nummer 3 deden we gisteren,met de hele familie gingen we naar Planckendael bij Mechelen.

Deze dierentuin spreekt mij het minste aan.Op verschillende plaatsen was de geur niet te harden.Langs de kanten stond redelijk wat onkruid vond ik.Ook weinig gelegenheden om iets te drinken,er stonden wel verschillende automaten met flesjes drinken in.

Wel leuk om te zien was het eten geven aan de pinguïns waar de 2 oudsten kinderen van mijn broer de kans kregen om een visje aan zo'n schattig zwart/wit beestje te geven.



Fiere dieren.


 Op pad om visjes
te gaan smullen!


Heel mooi dier,
de giraffe.


Licht roze flamingo's.


Mannetjes olifant.


Familie olifanten.


 Mama en baby
olifant.

Nadat we ergens gezamenlijk gingen uit eten reden we weer naar huis,moe maar voldaan sloten we een mooie gezellige dag af.

Naar welke dierentuin gaan jullie het liefste?Voorlopig hebben we genoeg dieren gezien maar volgend jaar gaan we misschien eens naar de Beekse Bergen,tussen de dieren rijden want dat lijkt ons ook wel leuk.

Groetjes Carla.


Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Oei, jammer van je slechte ervaring in Planckendael.. wij zijn in het voorjaar geweest en vonden het er heel mooi...

    Pairi Daiza is hier al heel lang geleden (Giel was er nog niet) en ik vond het een prachtig park al was het er toen wat te druk en was het een veel te warme dag (38°C) met te weinig schaduw. Dus eigenlijk moeten we nog eens die richting uit. In combinatie met die dierentuin in Rijsel lijkt me dat wel wat!!

    Onze favoriete dierentuin is Burgers' Zoo in Nederland. De Beekse Bergen vinden wij ook altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die geuren..., vooral bij de zomerdag ;-)
    Wij vinden Burgers' Zoo mooi. Maar Artis is ook leuk om een tijdje rond te lopen en verder te genieten van Amsterdam.
    Fijn dat jullie samen op stap gaan, voordat je het weet is er een kind 'te oud'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de andere dierentuinen was het veel warmer dan zaterdag in Plankendael dus daarom dat ik het vreemd vond. We waren samen met mijn ouders en mijn broer en zus en hun gezin daar.

      Verwijderen