vrijdag 16 september 2016

Zwart-wit kussens


Sinds we verhuist zijn kriebelde het bij mij om nieuwe kussenovertrekken te maken in mijn favoriete kleur samenstelling van dit moment.

Zwart-wit met een vleugje mint.Je mag dat vleugje mint letterlijk nemen want toen ik aan de slag ging met de leuke Soft Cactus stofjes meende ik echt dat ik hier nog meters mint kleurige paspel had liggen,niet dus ;-(


Maar niet getreurd de overtrekken werden gemaakt,plan werd gewoon aangepast met het geen wat ik wel had liggen.Om er speciaal voor naar de winkel te rijden vond ik te zot.

Een overtrek is heel simpel zonder paspel in elkaar gezet,eentje met mint paspel en eentje heb ik in 2 verdeeld en vervolgens met een effen zwarte stof weer in een vierkant vorm aan elkaar gezet om er een nep leren zwarte paspel rond te naaien.Het mag wel wat stoerder zijn.

Verder had ik hier nog een t shirt liggen dat ik verwerkt heb naar een smal kussen met koperkleurige veren op een zwarte achtergrond.




Zwart/wit en
een vleugje 
mint & koper.

Gisteren eindelijk tijd/zin om wat foto's te maken en zelfs de zoon had tijd om even wat foto's van mama te maken in haar nieuw kleedje.Denk er even aan dat ik geen model ben en zelfs niet in de buurt kom van hun model ;-)




Oh zo moeilijk,
poseren!!


De achterkant.


Zij aanzicht ;-)

Ben trouwens ook begonnen aan de herfst/winter collectie voor mezelf.De zoon heeft liever een gekochte trui,geen probleem voor mij,ik begrijp dat wel.Goed voor mij want ik heb er bijna een Oslo sweater bij met aangepaste halsboord want ik heb dat niet zo graag hoog aangesloten...

Wordt vervolgd,Carla.

Stofjes kleedje: Droomstoffen en Pieke Wieke
Stofjes kussens: Pieke Wieke, Soft Cactus
Paspel beiden van bij: Veritas


Follow my blog with Bloglovin


18 opmerkingen:

  1. Ik vind je kussens erg mooi en het stof met de koperen veren helemaal fantastisch.
    Het jurkje staat je goed en dat poseren doe je helemaal nog niet zo slecht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toont heel anders deze kussens op de zetel :-) ik doe dat niet graag poseren...

      Verwijderen
  2. Gezelligheid troef met zo leuke kussens. Jurk staat jou goed. Welk patroon gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een leuke dingen allemaal! Jurk staat je goed en ja poseren is ook niet mijn favoriete bezigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne reactie van je. Dan zijn we al met 2 die dat niet graag doen. :-)

      Verwijderen
  4. Ja ik probeer dat tegenwoordig vaker te doen, in eigen voorraad winkelen 😉 en dank je wel voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi allemaal Carla. Die jurk staat echt prachtig!
    Dat vleugje mint en koper maakt de kussen samen nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kussens zijn super mooi!!

    En het jurkje past heel mooi!! Ik poseer ook niet graag, dus ken het ongemakkelijke gevoel! Toch fijn dat je foto's hebt laten maken, zo zien we toch dat het supermooi is als je het aan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai wat een fijne reactie van je. Blij dat ik niet alleen zo ben ivm foto's maken 😉

      Verwijderen
  7. Oh wat ben ik blij met de aan foto's van je jurkje - dat is toch altijd sprekender dan op een kapstok. Maar ik volg je hélemaal; ik sta zelf ook véél liever achter de camera dan ervoor - #schaterlach en een model ben ik ook al niet ;).
    Er staan hier ook al sinds tijden nieuwe kussens voor in de zetel op het programma, wie weet doe ik je wel na!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft direct een heel ander gevoel als je nieuwe overtrekken maakt. Ben benieuwd naar jouw creatie!

      Verwijderen
  8. Mooi kleedje, dat model spreekt me wel aan! Het vervelende is dat ik tussen borst en heup 2 maten verschil heb en daardoor zoveel moet aanpassen aan de patronen dat ik geen zin heb om er aan te beginnen. De kussen zijn super, zouden in mijn interieur ook goed passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je maten iets moeilijker zijn want het is gemakkelijk om te naaien. Dan hebben we dezelfde smaak 😉

      Verwijderen