woensdag 7 september 2016

Naaihoekje...

In mijn eigen appartement heb ik voor mezelf een apart naaihoekje gemaakt.Zodat ik alles kan laten liggen als het tijd is om te gaan eten,werken of slapen.

Het is in mijn slaapkamer gemaakt achter mijn kleerkast.Er is plaats voor mijn tafel met overlock en naaimachine.De strijkplank kan er gewoon blijven open staan en met een ingebouwde dressing is dit een echt gezellig hoekje.

Al mijn knutselspullen en naai gerief is hier netjes opgeborgen.De stofjes liggen in de 4 laden en al de rest zit mooi in dozen en manden verdeeld.Het is een luxe om dit zo te hebben.Alleen zou ik nog graag een tafel op hoogte hebben om mijn patronen over te tekenen en vervolgens mijn stofjes te knippen.




Overlock Lewenstein
en naaimachine
Pfaff.


Muurstickers,kruisjes
van bij


Rek met kookboeken
en naaiboeken,potjes
met knoopjes,lintjes
en dergelijke.


Mijn ingebouwde
dressing ;-)

Als je op Pinterest Ikea en naaikamer in geeft kom je zoveel mooie kamers tegen,kwijl,kwijl!!Daar kan ik alleen maar van dromen maar ik besef heel goed dat zelfs mijn eenvoudig naaikamer voor sommige niet haalbaar is wegens plaatsgebrek en die dames naaien in hun living of keuken.




Zitten leuke
ideeën tussen.


Dit zou ideaal zijn om
mijn patronen
netjes op te bergen.


Keukeneiland,
maar ook te 
gebruiken
als snijtafel.


Hebben jullie een eigen naaihoekje,naaikamer of doen jullie dit alles aan de keukentafel?

Groetjes Carla.

Follow my blog with Bloglovin

23 opmerkingen:

  1. Ik doe alles aan de keukentafel ;-)
    Het is mooi geworden Carla en zo handig! Is een soort behangtafel (opklapbaar) misschien handig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad heel handig. Ik heb nog plaats voor een vaste tafel te plaatsen maar wil niet overhaast iets kopen 😊

      Verwijderen
  2. Wat heb je een mooi hoekje gemaakt! En vanachter de naaimachine rol je zo je bed in :) ideaal om het te kunnen laten staan.
    Leuk die stickers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier gebeurd het ook meestal aan de keukentafel. Maar dat lijkt me inderdaad erg praktisch om de naaimachine gewoon te kunnen laten staan. Op die manier ga je er denk ik ook sneller achter zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gemakkelijk en geen probleem als je niet alles opgeruimd hebt hè!

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijke ruimte heb je voor jezelf gecreëerd! Ik heb ook sinds een jaar een eigen ruimte en dat is wel heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn om een eigen plekje om te naaien of knutselen te hebben hè!

      Verwijderen
  5. Ik heb dit keukeneiland. Dus wordt inderdaad gebruikt voor patronen overtekenen en stof knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super zeg! Veel plezier in je eigen atelier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er erg mooi uit hoor!!!

    Ik heb nu een naaikamer, maar dat wordt binnenkort een slaapkamer... dus ik ga het ook met minder moeten doen... zeker de eerste maanden/jaren zal ik gaan naaien in de keuken of living, en op termijn verbouwen we misschien een stukje kelder naar een naaikamer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je krijgt wel iets moois/liefs/schattigs in de plaats van je naaikamer,hé!

      Verwijderen
  8. Wat een leuk plekje!
    Hier zit zo'n dame dat aan de keukentafel naait wegens gebrek aan andere ruimte om naaiplekje te maken ;-)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik geniet ervan en besef goed dat de meeste aan de keukentafel naaien.

      Verwijderen
  9. Ik heb de bureauruimte volledig veroverd met naaigerief ;). Maar ik wissel wat af, soms naai ik ook aan de keukentafel - het hangt ervanaf waar de kinderen op dat moment rondhangen. Ooit, ooit, als ik eens veel moed heb vlieg ik erin met inrichten en wil ik een 'properdere' of meer geordende ruimte maar voor nu is het goed genoeg. Ik vind in ieder geval dat jij super aan de slag gegaan bent met jouw plekje, het lijkt me er gezellig zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan hoop ik voor je dat je de moed ooit vindt om ook een gezellig apart naai plekje te maken.Ik heb er echt mijn plekje van gemaakt ;)

      Verwijderen
  10. Zalig!
    En hoe fijn is het niet dat je gewoon alles kan laten liggen. Mijn eettafel is ook mijn werktafel dus moet ze meestal opruimen :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een groot voordeel dat alles kan blijven liggen als ik iets anders moet gaan doen.Jammer dat je alles moet opruimen maar troost je er zijn er nog velen.

      Verwijderen
  11. Super hoe jij van je nieuwe stek een prachtige nieuwe thuis hebt gemaakt, met zelfs een eigen naaiplek. Sinds onze jongens het huis uit zijn heb ik een logeer- naai- strijkkamer op de 1ste verdieping. Maar vroeger aan de eetkamertafel begon ik sneller aan het naaien dan nu. Ik zit te ver van de rest, gek hé Monik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de complimentjes. Ik ben het gewoon om vaak alleen te zijn hè en zo stoor ik de kinderen niet als ze studeren of tv kijken 😉

      Verwijderen