zondag 29 april 2018

1,2,3,4 tasjes.

De bestellingen liepen binnen ;-) nee grapje!!Ik ging aan de slag met de kurk om nog een ander tasje te maken voor mijn mama nadat mijn zus haar bruine tasje weg kaapte!

Mama kwam met het idee om de 2 kleuren te combineren en het viel achteraf goed in de smaak.Een simpel stevig touwtje/lintje van uit de Veritas ipv tassenband genomen.

Ook mijn schoonzus kreeg er eentje in haar voorkeur model en kleur.Net zoals haar dochter,ons enigste nichtje in de familie gaf aan wat ze graag zag en ik ging er mee aan de slag.



 De donkere voor mijn schoonzus.
De lichte voor haar
dochter.


De linkse is voor mijn mama haar vriendin.
Die met 2 kleuren is voor mama!


De binnenkant mag ook gezien worden.

En hopelijk kan ik de volgende voor mezelf maken.Het wordt een heel ander model.Nog geen keuze gemaakt maar de boeken Mijn tas en De tas van Annelies liggen al klaar om door te bladeren.

De donkere bruine kurk heeft mijn voorkeur,nu het model en binnenvoering uit zoeken en wie weet lukt het de komende weken om er mee aan de slag te gaan.

Welke tas maakte jullie al voor jullie zelf?Ik heb er al vele gemaakt en de meest gebruikte is de Wiske I uit Mijn tas en een fold over bag dat ik via het internet vond.


https://i.pinimg.com/originals/ee/6c/28/ee6c28a68939bf74b7ce0d690d8714d7.jpg

Handig formaat,dat Wiske!



Uit nepleer gemaakt.

Maken jullie zelf tassen of alleen kledij?Ik maak beiden en heb geen voorkeur.Deze week rolde er ook nog een Bill hemdje en een Harley top van onder mijn naaimachine.Maar daar de volgende blog meer over.

Groetjes Carla x

Altijd fijn om jullie reactie te lezen.

Patronen kruk tasjes: zelf getekend
Kurk: rechtstreeks uit Portugal
Linten,garen en ritsen: Veritas
Nepleer: Cas en Nina
Stof mini's: Het Goedkope Huis


Follow my blog with Bloglovin 

6 opmerkingen:

  1. Wow! zelf je tasjes kunnen maken. Dat is wel heel sjiek.
    Kan je er verschillende in huis halen, passend bij gelijk welke outfit, dat zou iets voor mij zijn ;-)
    grtjs,
    Liselotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik maak ze tegenwoordig zelf en heb ondertussen al een hele collectie liggen ;-)

      Verwijderen
  2. Fijn dat je werk zo gewaardeerd wordt Carla en dat je de goesting weer hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heel fijn dat ze het waarderen.Mijn mama heeft haar nieuwe tasje vandaag geshowd op de familiebrunch!!

      Verwijderen
  3. Mooikes!

    Ik heb nog maar één tas voor mezelf gemaakt, tijdens een sew-a-long en nog het geluk gehad een kortingsbon te winnen met de loting :D Eigenlijk maak ik niet graag tassen, dus behalve voor een juffencadeautje of een swap maak ik er nooit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leren we elkaar wel beter kennen, als ik vragen stel en jij ze zo uitgebreid beantwoordt. Bedankt daarvoor. 😁

      Verwijderen