dinsdag 1 mei 2018

Bill hemdje

Tijdens mijn bezoekje aan Madeline de Stoffenmadame vond ik een leuk katoenen stofje met allemaal Volkswagen busjes op in frisse kleuren.Nu moet je weten dat mijn broer in het bezit is van 2 zulke busjes en dat zijn kinderen daar regelmatig mee in mogen om een ritje te maken.Het leek me tof om voor de jongste zoon van 3 en 1/2 jaar er een hemdje uit te maken.

Eerst even aan de mama gevraagd of het een goed idee was omdat te doen en ze was zo enthousiast dat ze zelfs vroeg of ik het nog klaar kon hebben voor het lentefeest dat half mei op het programma staat!Natuurlijk,geen enkel probleem en ik ging er dezelfde dag nog mee aan de slag.

Gisteren heb ik het af gegeven maar hij had geen zin om te passen.Zo op het eerste zicht zit de maat wel goed.Want maten van gekochte of zelf gemaakte kleren kunnen wel eens verschillen.Het werd in elk geval goed gekeurd door iedereen die aanwezig was.Mijn broer vroeg zelfs of ik geen patroon had voor een hemd in zijn maat maar daar moet ik nog eens goed over nadenken!



 De voorkant.


De rug met paspel.

De tasjes voor mama en zus zijn ook door mij gemaakt en mijn eigen zelfgemaakt kleedje hangt klaar voor de grote dag.Hopelijk krijgen we die dag mooi weer zodat we volop kunnen genieten in de tuin van de bbq die er wordt geserveerd.

Groetjes Carla x

Altijd fijn om jullie reactie te lezen.


Patroon: Bill hemd uit LMV
Stof: Madeline
Paspel,knoopjes en garen: Veritas




Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen: