zaterdag 24 juni 2017

Arianne jurk

In mijn vorig bericht stond het al dat ik maandag de nieuwe LMV in de brievenbus kreeg.Er staan weer pareltjes in naar mijn mening.

Die zelfde avond ging ik al aan de slag om het patroon over te nemen van de Arianne jurk om er mijn verjaardagsjurk van te maken.

Dinsdag,woensdag en donderdag avond knipte en naaide ik de jurk in elkaar.Amai denken jullie,zoveel keren naaien maar ik deed het op mijn gemakje,buiten op mijn terras en al bij al zit hij snel in elkaar hoor!


Het stofje lag hier al een tijdje in mijn lade te wachten,oorspronkelijk voor een andere jurk gekocht.Maar het in nog niet eens overgetekend,zwijg stil van geknipt ;-)

Maar terug naar de Arianne jurk dus.4 patroondelen,dus weinig over te tekenen,snel geknipt en gemaakt.

Ik heb het wel verlengd en aan de zijkanten versmald tot aan mijn heupen.Maat 40 genomen zonder naadwaarde maar het had dus van boven 38 of 36 mogen zijn maar ik moet eerlijk bekennen ik meet nooit mijn maten na en neem altijd mijn confectie maat over.Aanpassingen zoals verlengen doe ik standaard omdat ik vind dat de kleedjes altijd te kort zijn,ik zie dat bij mezelf als bijna 50tiger niet graag.En ook nog iets met lelijke knieën of zo.


Voor het eerst zette ik een blinde rits in die er vlotje in ging.Geen idee waarom ik daar voor zolang alle kleedjes/jurken met blinde ritsen vermeed.

Bij de uitleg staat niet dat je de tandjes moet rollen of hoe noem je dat zodat de naald mooi netjes naast de tandjes stikt maar die tip had ik hier of daar gelezen op iemand anders zijn blog.

Ben fier op mijn eigen.Het jurkje past als gegoten,zit zalig en gaat vaker uit de kast komen.Als het wat frisser is een eenvoudig zwart vestje of blazer erop en klaar om te feesten.Gisteren heb ik het uitgetest op mijn eigen verjaardagsfeestje. Party proof!



foto van Carla Vaesen.

Voorkant.

foto van Carla Vaesen.

Zijkant.

foto van Carla Vaesen.

Mijn achterkant ;)


Zo schoon,hé!


De foto's zijn door de zoon gemaakt en met mijn smartphone dus de kwaliteit is niet zo geweldig.

In ons naaigroepje kreeg ik allemaal positieve reacties erop.Dat deed echt deugd!Wie weet ga ik dit model gebruiken om te maken voor de gouden bruiloft van mijn ouders in september.

Namiddag ga ik naar de braderie in Bree,eventjes langs het Stoffenhuis.Heb gisteren centjes gekregen en de nieuwe stofjes van See you at Six nog niet gezien!!

Groetjes Carla

Patroon: LMV juli/augustus 2017
Stof: Pieke Wieke
Rits en garen: Veritas

Follow my blog with Bloglovin

14 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige jurk Carla ! Staat jouw mooi. Ik ga proberen een kleurrijk exemplaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Carla! Ik hou ook van die hoge halslijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nochtans niet van mijn gewoonte om zo een hoge halslijn te nemen maar valt goed mee om te dragen.

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Echt knap gedaan!

    En nog een gelukkige verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Stofje is aangenaam om te dragen. Verwerkte heel fijn en kreukt nauwelijks!

      Verwijderen
  5. Alweer een heel mooie jurk! Staat je perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je mooi.
    En nog van harte gefeliciteerd!
    X

    BeantwoordenVerwijderen