maandag 19 juni 2017

Christal top

Vandaag viel de nieuwe LMV in de brievenbus maar ik maakte enige tijd geleden uit het vorige nummer de Christal top.

Best wel wat werk voor een topje maar de moeite waard.Een goedkoop stofje uit de Ikea nam ik om een proeftopje te maken want ik twijfelde of het model wel iets voor mij was.


Maar het past zo mooi,valt perfect dat ik het niet als proeftopje in de kast ga laten hangen maar dragen die handel!

Laat jullie niet afschrikken door het aantal patroondelen want op zich is het in elkaar naaien van de Christal top wel te doen.Maar door de zomerse temperaturen van de laatste weken is het bloedheet op mijn naaiplekje en deed ik het telkens in korte stukjes.
Op de foto zie je nog geen sluiting omdat ik eerst van plan was om er het voorgestelde haakje en oogje aan te maken en dat had ik niet in huis.Maar omdat ik het persoonlijk niet zo mooi vond ging ik op zoek naar iets uit eigen voorraad.

Ik nam een simpel zwart knoopje en doorschijnende stevige draad waarvan ik een lusje maakte dat ik vast lijmde aan de binnenkant van het splitje aan de achterkant van de top.Knoopje aan de andere kant en klaar.


Verder heb ik de arm en halsuitsnijding afgewerkt met biaisband en niet uit het zelfde stof lint geknipt en gestreken.




En nu eventjes in de nieuwe LMV kijken want op de voorpagina staat een leuk simpel kleedje uit tricot.

Ohja ik heb net ons een uitstapje naar Gent geboekt voor 2 nachten.Tips zijn welkom wat we zeker moeten gaan bekijken!!

Het Gravensteen, de stoffenkamer(daar zullen de kinderen niet zo blij mee zijn), het Belfort, rode neuzen smullen, het Begijnenhof en nog zoveel meer.

Ik kijk er naar uit om er enkele dagen tussen uit te zijn.Even me time met mijn 2 tieners. Slenteren, lekker uit eten en terrasjes doen.En nu maar hopen dat de dochter net dan geen herexamens heeft en dat de zon haar best doet!



Zonnige groetjes Carla x

Patroon: Christal top uit LMV
Stof: Ikea
Biaislint: Veritas
Knoopje: uit eigen voorraad.



Follow my blog with Bloglovin

10 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik mis wel een aanfoto ;)
    Gent vind ik een superleuke stad om rond te dwalen. Lekker aan het water gaan zitten om iets te drinken, uit te rusten of een broodje te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja die zou ik nog eens moeten laten maken 😁 En ik ben echt benieuwd naar Gent!

      Verwijderen
  2. Mooie top!
    Wat een fijn vooruitzicht, komt vast goed met het mooie weer en de pubers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stofje !! Maar idd zoals Kim zegt, waar is die aan foto?
    Een tip voor Gent: koop de enige echte Tierentijn mosterd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er binnenkort eens werk van maken. Goede tip want ik lust graag mosterd bij mijn kaasblokjes.

      Verwijderen
  4. Tof gedaan!! Ik vind het echt een mooi patroontje al vrees ik dat het mij niet zal flatteren (nu ja, genoeg andere patronen!!). Heerlijk als zelfs een projectje met een proefstofje gewoon draagbaar blijkt!!

    Geen Gent-kenner, maar ik wens je veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat eerst ook maar valt wel mee. Inderdaad leuker dan dat het niet gedragen kan worden. En dat zal wel lukken, in Gent plezier maken.

      Verwijderen
  5. Dag Carla, wow weeral zo'n mooi naaiwerkje. Jaloers dat jij zo handig bent en ik zo'n kluns. Leuk dat jullie binnenkort naar Gent gaan. https://visit.gent.be/nl/ In de sint-pietersabdij kan je een zoektocht doen naar gevallen engelen. Leuk voor tieners. Heel leuk is hop-on-hop-off watertram 12,5 € p/p hele dag. Ofwel de city card nemen en dan is het inbegrepen alsook alle toegangen van musea...... Nog een gelukkige verjaardag Monik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment. Jij hebt andere kwaliteiten die ik niet heb. De city card gaat waarschijnlijk gekocht worden. Bedankt voor de tip ivm de zoektocht.

      Verwijderen