maandag 12 juni 2017

Vaderdag.

Gisteren vierden we hier in België Vaderdag! Het is te zeggen in ons gedeelte van het land toch want er zijn plaatsen waar ze dat in maart doen.

Enige weken geleden vroeg mijn schoonzus of ik nieuwe overtrekken kon maken voor de kussens die in hun Volkswagen busje lagen.

En liefst een stofje met dat of soort gelijkend busje erop.Op het internet werd ijverig gezocht maar ik kwam alleen maar op webshops van Nederland zulke stofjes tegen en daar de verzendingskosten nog al hoog waren ging ik in een bakstenen winkel in Limburg op zoek.


Nadat ik via een vriendin vernomen had dat er in Heusden-Zolder bij Infinity zulke stofjes verkocht werden reed ik er op een vrije namiddag naar toe.Ja er waren van die stofjes maar meer voor kleuters en niet voor volwassen ;-)

Maar niet getreurd ik had onderweg een andere stoffenwinkel gespot die ik nog niet eerder had zien liggen.Moda stoffen en jawel daar lag het mooiste Volkswagen Busjes stofje ooit op mij te wachten.Bij passend effen geel stof en paspel erbij gekozen en hup ik kon aan de slag.

Eerst wassen,drogen en strijken en ik ging aan de slag met de uitleg van Mina Dotter net zoals de andere keren dat ik overtrekken maakte.


Deze methode geeft snel resultaat.De ronde kussens die maakte ik volgens mijn eigen voorbeeld en ervaring die ik had toen ik de tochtrol maakte.

Gisteren morgen kreeg ik al een smsje van mijn schoonzus dat hij er heel tevreden mee was en dat vertelde hij me bij mijn ouders ook zelf.

Enkele foto's laten jullie het resultaat zien,dit zijn 3 van de 5 overtrekken die ik maakte voor in hun busje waar mee ze in de zomer mee naar Portugal op vakantie!! Van de overschot ben ik bezig om een mini rugzakje te maken om aan de kleinste van het gezin te geven als ze broodjes of zo gaan halen dat hij kan helpen dragen!!



:-)


Mooie achterkant!


Met paspel.

Voor onze eigen papa kochten we een batterijlader voor te gebruiken bij zijn motorhome want vorige weekend moesten ze de wegenwacht bellen omdat de batterij plat was terwijl ze in Duitsland op weekend waren met hun kleindochter.

En als dank kreeg ik van mijn liefste schoonzus een super mooi boeket bloemen afgelopen vrijdag toen ze hier op bezoek kwam.




Groetjes Carla x


Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Tof gemaakt! En heerlijk om bloemen te krijgen! Welverdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een tof stofje maakt een groot verschil. En de bloemen staan heel mooi hier! 😁

      Verwijderen
  2. wat lief dat ze jou zo mooi groot boeket gaf!
    Leuk dat de zelfgemaakte kussens in het busje kunnen,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de liefste schoonzus! Ze zullen goed van pas komen.

      Verwijderen