maandag 3 juli 2017

Ditjes en datjes.



Vorige week maakte ik eindelijk het rugzakje af voor ons jongste neefje.Ik heb het gemaakt met wat restjes van de stofjes van de kussens die ik maakte voor zijne papa,mijn broer.

Hij was er super content mee en het wordt nu ergens gebruikt op een kamp van de CM waar mijn broer en mijn schoonzus met hun 3 kinderen naar toe zijn om te koken samen met nog enkele vrienden en hun gezin.


De rivetten inslaan ging niet van een leien dakje maar op You tube vind je een goed filmpje omdat de volgende keer gemakkelijker toe te passen.

Verder had ik een top idee vond ik zelf ;-) Dat er bij mooi/warm weer muggen,vliegen en ander vliegende ongedierte horen weten we allemaal.Dat we daar binnenshuis niet van houden,daar denken we hetzelfde over,allé dat vermoed ik toch.

Enige tijd geleden kreeg ik van mijn zus stof overschotten mee die zij op haar beurt gekregen had.Ze vroeg toen of ik er iets mee kon doen.Daar ik nog wel wat plaats in mijn laden had nam ik het graag in ontvangst.

Wat maakte ik nu?Een soort vliegengordijn want ik had in de plaatselijke doe het zelf winkels al eens gekeken voor vliegengordijnen en de prijs hield me toch wel een beetje tegen. 2 de probleem was dat het in de meeste gevallen voor deuropeningen van toepassing was en ik het in mijn schuifraam wou toepassen.

Dan zelf aan de slag.In eerste instantie wou ik vliegendraad of hoe noem je dat kopen aan de lopende meter?

Maar toen dacht ik aan dat licht gordijnenstofje dat ik gekregen had en ging daar mee aan de slag.De bovenkant was al om gestikt,de zijkant aan een kant mooi afgewerkt,de andere kant deed ik met de overlock.De zoom maakte ik klaar om een latje in te steken voor wat gewicht zodat de gordijnen mooi strak zouden vallen/ophangen.

In mijn hoofd ging het allemaal perfect!De uitvoering verliep vlotjes,ik maakte er bovenaan klittenband tegen zodat ik ze op kon hangen aan mijn systeem van gordijnen dat ik al had hangen,zo van die paneelgordijnen.

Maar jammer genoeg zijn ze te licht,de wind speelt er mee en volgens mij spant die samen met al dat vliegende ongedierte!Ik vertik het om ze te verwijderen,we zien wel.Vorige zomer hadden we niets hangen en dat hebben we ook overleefd,sommige vliegen en muggen daar en tegen niet...



Boven op onze slaapkamers heb ik wel door mijn schoonbroer echte vliegenramen laten plaatsen van Velux.

Maken jullie dat ook mee?Dat je idee perfect lukt in je hoofd maar in't echt net iets minder?Graag lees ik jullie tegenslagen me te troosten ;)

Verder maakte ik voor mezelf een simpele witte tas om kruislings te gebruiken.Ik vond op Pinterest,ja waar anders een heel gemakkelijke uitleg om dit zelf te doen.

Ze is al vaak gebruikt,de volgende zou ik wel iets kleiner maken.Ik heb er ook een binnenzakje en een magneetsluiting aan toe gevoegd.

foto van Carla Vaesen.

Buitenkant,nepleer.

foto van Carla Vaesen.

Binnenkant,een vrolijk stofje 
met garenklosjes erop.

Altijd fijn om jullie mening te lezen.Welkom aan de nieuwe volgers.

Groetjes Carla x

Gordijnenstof: gekregen
Nepleer en binnenstofje: Infinity in Heusden-Zolder
Klittenband,magneet en garen uit eigen voorraad.
Rivetten: Veritas
Tang: Action
Hamer: Ikea


Follow my blog with Bloglovin

10 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke ditjes en datjes om te delen. Ik hou mijn maaksels klein en er gaat ook wel eens iets niet zoals ik het wil. Blijven doen is het beste. En Velux ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke naaisels! En ja hoor, dat gebeurt hier ook... hoort er een beetje bij denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de foto ziet het er perfect uit jammer dat het in het echt niet werkt zoals gedacht. Kan me voorstellen dat je dan wel even baalt! Je tassen zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig jong, dat vliegengordijn! Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen, maar ik vertik het om iets gordijnachtigs te maken #schaterlach. Om het blijven hangen te bevorderen, zou looddraad niet helpen? Ik dacht dat ze dat vaak in van die glasgordijnen naaien - maar hé, wat weet ik van gordijnachtigen ;).

    In mijn hoofd lukt werkelijk alles... valt me dat af en toe wel tegen ;). Ik vind in ieder geval dat je hier alweer een paar leuke dingen kunt tonen, en daar draait het volgens mij om x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb onderaan een speciaal latje dat ze in gordijnen doen gestoken. Eens aan mama vragen of ik opzij looddraad kan in naaien, merci voor de tip. Inderdaad weer leuke spulletjes gemaakt.

      Verwijderen