dinsdag 21 juli 2015

Vlaggenlijn

Via Facebook kreeg ik informatie over het naaien van een vlaggenlijn voor een goed doel.

Daar wou ik wel aan mee doen,ik had hier nog een groot stuk stof over dat daar wel voor kon dienen dacht ik.

Patroon afgeprint,vlaggetjes overgetekend en geknipt,op elkaar spelden,naaien,keren,keergat dicht naaien en lint aan naaien.

Klinkt leuk en iets wat voor uit gaat en dat zal ook wel maar niet bij mij ;-)


Dit project is eentje dat het langste van al mijn projecten heeft geduurd.

Eenmaal en nooit meer,ik vond het echt niet leuk om te doen.

Maar beloofd was beloofd en na wat navragen ivm het stofje heb ik hem eindelijk af gemaakt vandaag.

Als je de andere mooiere vlaggen wil bekijken dat kan hier en hun actie heeft zich uit gebreid met snoepjes,t-shirts en nog andere zaken.

Zeker de moeite om dit doel te steunen.

Mijn vlaggenlijn ziet er zo uit:




De overschot van stof van het kleedje dat ik maakte voor mezelf voor het vormsel van de zoon.

Het naaien staat op een laag pitje de laatste tijd,door de warmte,door dat ik af en toe verlof heb terwijl mijn schatten van kinderen dan hier zijn en dan doen we andere leuke dingen zoals naar de film gaan en vandaag mogen we naar mijn jarige zus voor iets lekkers te smullen en iets fris te drinken.

Geniet van jullie nationale Feestdag of voor de Nederlandse volgers van jullie gewone dinsdag.


Groetjes C.



Follow my blog with Bloglovin

12 opmerkingen:

  1. Jouw versie is ook heel mooi hoor ! Ik zou ook meedoen. Het knippen alleen al nam veel tijd in beslag. En dan moest ie ook nog 5 m lang zijn, terwijl je standaard maar 3m biais in pakjes vindt. Ik weet niet of mijn tijdig gaat af zijn voor het goede doel. Een mooi doel maar het is geen tijdvriendelijk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad een mooi doel maar geen tijdvriendelijk ding om te doen ;-)

      Verwijderen
  2. Nu weet ik waar ik niet aan beginnen moet ;-)
    Ziet er wel mooi uit. Nog een fijne Feestdag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh het lijkt zo vrolijk een eigengemaakte slinger maar als ik dit zo hoor bedenk ik me toch nog maar ;)
    Hij is wel
    Heel mooi geworden.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad leuk om zo'n eigen gemaakte slinger in huis te hebben maar deze is echt tijdrovend....

      Verwijderen
  4. Leuk stofje voor de vlaggenlijn.

    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award. Neem een kijkje op mijn blogje voor meer info.

    Groetjes
    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey T,leuk dat je me genomineerd hebt voor de Liebster Award maar ik heb daar al eens aan mee gedaan,dus ik ga passen.

      Verwijderen
  5. Ja gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde leuk,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een mooie vlaggenlijn geworden maar jammer dat je er geen plezier aan beleefd hebt :-( Ik heb me er nog nooit aan gewaagd maar 5 meter is ook wel gigantisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja 5 meter is best lang voor een vlaggenlijn.Ik heb er wel al ene met papieren vlaggetjes.

      Verwijderen
  7. Ik hou van vlaggenlijnen, maar vind ze effenaf vreselijk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben blij dit te lezen,ik vind ze ook leuk maar ze maken,liever niet meer.

      Verwijderen