donderdag 30 juli 2015

Brugge

Zaterdag morgen stormt het aan zee.

Samen met de zoon ga ik verse broodjes halen en we moeten elkaar vast houden op de trappen,zo waaien en regenen...


Na het ontbijt gaan we door wind en regen naar de auto om heel voorzichtig naar Brugge te rijden.

We bezoeken er het chocolade museum op vraag van de kinderen.

Het was de moeite vonden ze,ik had dit vorig jaar al eens gedaan.

Lekkere chocolade geproefd,leuke uitleg gehad,toffe informatie door middel van een film,foto's aan de wand en allerlei voorwerpen in glazen kasten.







Na het bezoek gaan we ergens iets lekkers eten want het was ondertussen al weer middag:


Mijn omelet met champignons


De kinderen kozen voor kaaskroketten met frietjes

Na het eten regende het nog maar eens,we stoorde ons daar niet aan en gingen op zoek naar de enigste brouwerij die Brugge nog heeft:De Halve Maan.

Een leuke rondleiding met gids en erna krijgen we een Brugse Zot die niet lekker vonden,de zoon kreeg iets fris om te drinken.


Deze vonden we wel leuk ;-)

We gaven onze ogen goed de kost bij het maken van snoepjes waarin een naam verwerkt werd voor bij een geboorte.Dat was leuk om te zien.De man gaf ook goede uitleg en omdat we niet het hele proces konden zien zijn we na het brouwerijbezoek nog eventjes terug binnen gegaan en nadat ik het gevraagd had mochten we de 5000 snoepjes zien.Knap gemaakt!!



Verder gewandeld om een terrasje te zoeken,heerlijk in het zonnetje ons drankje genuttigd.

Vervolgens weer naar Blankenberge waar we bij een Italiaan wat gegeten hebben en erna ons appartementje opzochten.

We deden op zondag ook een leuke uitstap maar dat kunnen jullie in mijn volgende blog lezen.

Groetjes C.




Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. amai, dat is een mooi verslag ;-) ondanks het slechte weer hebben jullie er wel van genoten,he

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van het weer :(
    Maar jullie hebben je precies wel geamuseerd.
    Het chocolademuseum wil ik ook is doen. Ik <3 chocolade!

    BeantwoordenVerwijderen