zaterdag 7 juni 2014

Zwangersrokje

Nee niet voor mezelf maar voor mijn schoonzus die getrouwd is met mijn broer.

Zij verwachten hun 3de kindje voor half oktober en ik had haar gisteren aan de telefoon.

Heb haar toen heel lief gevraagd of ik voor haar een zwangerschapsrokje mocht maken.


En ja hoor geen probleem!Als ik dat zag zitten mocht ik er eentje maken.

Had het stiekem al gehoopt dat het mocht want had donderdag al een leuk stofje mee gebracht daar voor.

Zo gezegd,zo gedaan.

Deze avond het patroon overgenomen uit:




omdat ik daar al veel over gehoord en gelezen had en omdat ik het boek toevallig hier had.(uit de bib geleend)

En op het internet heb ik ook hier eventjes gekeken bij deze blog.

Persoonlijk vond ik die uitleg beter dan die uit het boek.

Een eenvoudig patroon met elastieken boord zodat haar buikje ruim plaats heeft om te groeien.

Persoonlijk vind ik het mooi,de dochter heeft het ook goed gekeurd en nu nog afwachten wat zij er van vindt.

Morgen of maandag hoop ik tot daar te kunnen rijden om het te laten passen en eventueel aan te passen indien er iets te ruim of te lang is.

Hier komt de foto:ze kan de boord ook dubbel plooien als ze dat wil.



Sorry voor de slechte foto





Stof: Magic Neerpelt
Boordband: Veritas Bree


Persoonlijk vind ik het mooi,je kan er allerlei kleuren van topjes en t-shirts op dragen.

Best spannend om af te wachten of ze het mooi vindt en of het past!!Ik hou jullie op de hoogte hier over.

Ook heb ik vandaag mijn hoesje afgewerkt:






Groetjes C


Follow my blog with Bloglovin

9 opmerkingen:

  1. Ja ik vind de tissuebox ook leuk!En morgen weet ik of het rokje goed zit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet bij wie ik moet zijn als ik ooit zwanger ben ;) super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kan ik je straks of morgen pas op antwoorden want wie weet past het niet ;-)

      Verwijderen
  3. Leuk rokje en inderdaad met vele kleuren te combineren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het paste perfect en ze was er heel blij mee,stofje vond ze heel mooi.

      Verwijderen
  4. Je hebt talent, ik vind het heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je reactie,ik bloos er van.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt lieve schoonzus voor het leuke rokje!!! Dat heb je goed gemaakt, voor herhaling vatbaar :-)

    ps. ik heb nog een aantal buikbanden liggen in mijn kast (nog van de eerste zwangerschap, nooit gedragen!); misschien eens kijken of je deze kan recupereren als bovenste stuk bij een volgend exemplaar?

    Groetjes,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zullen we volgende keer dan eens bekijken maar ik denk dat het wel zal gaan om die buikbanden te gebruiken bij een rokje.En graag gedaan,was al blij dat het paste en dat je het stofje en zo goed vond.

      Verwijderen