zaterdag 14 juli 2018

Gehackt!

Oh foei dat mag niet maar wordt toch vaker gedaan.Ik ben niet alleen in de naaiwereld die een eigen draai geeft aan een gekocht patroon.

In mijn hoofd zag het er ideaal en perfect uit!Nu het af is ben ik minder overtuigd...Ik ging voor een kleurtje dat ik normaal gesproken links zou laten liggen,ik wou een sportief kleedje en daarom koos ik voor een French Terry stofje van See you at Six.Een mooi Belgisch stofje en een patroon uit LMV, ook al van eigen bodem.De Chica jurk die ik al eerder hier maakte in een mooi glitter stofje.Een zalig kleedje om te dragen daarom koos ik er opnieuw voor,wel in een licht aangepaste versie.

De mouwen werkte ik af met elastiek met een streepje goud.Ik knipte daarom de mouwen af op de lengte van de laatste inknip op het originele patroon.Boordje er aan en klaar.Sommige zouden voor smallere mouwen gaan of de elastiek strakker gemaakt hebben maar met de warmte mag het allemaal wat losser zitten vind ik.

Bij mijn eerste versie stikte ik direct op de goede kant van de halsuitsnijding het beleg vast.Hier deed ik het volgens de uitleg,vast stikken aan naadwaarde en beleg.Maar dat viel niet mooi,nu jammer genoeg ook niet,geen idee hoe dat komt.Iemand een tip?!

De zoom deed ik met een fantasie steek maar hij golft een beetje.Kortom er ging van alles mis en het eind resultaat is niet zo als ik het me had voor gesteld.Misschien beter in frissere dagen als slaapkleedje nemen of om thuis te dragen na een lange werkdag om in te chillen op de zetel ;-)

Graag jullie mening want het is natuurlijk zonde om het niet aan te doen.Het gaat niet mee naar New York zoals ik eigenlijk wel van plan was.Er zal wel iets anders mijn koffer in gaan zeker?!


Op de kapstok toont het
niet zo als aan.
Maar alleen thuis,
dus geen andere
optie!


Verliefd op het boordje!


De binnenkant van
de handige zak.
 

Instagramfoto.

Nog iemand van die tegenvallers die erna toch werden gedragen?Al dan niet buitenshuis?Na aanpassingen of toch zo aan doen?Oh wie geeft er mij raad.Gelukkig nog wel een waardige vervanger in mijn kleerkast om in het koffer te zwieren.

Liefs Carla x





Follow my blog with Bloglovin

8 opmerkingen:

  1. Ik heb ook de Chica aangepast. Ik heb er geen mouw aan genaaid, maar gelijk boordstof en ik heb er een ronde hals van gemaakt. Voor onze jongste dochter, heb ik er 5 zo gemaakt en voor mezelf ben ik met de 4e bezig, wegens succes. Draagt echt heerlijk. Krijgen veel complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een fijne reactie! Ja zonder mouw maar met boordje is inderdaad ook tof. Amai dat zijn er al veel gemaakte versie's zeg! Ergens foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op mijn blog. Groetsels.blogspot.nl
    Volgens mij nog geen foto's op model.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je details zo prachtig! Jammer dat het niet geworden is zoals je had bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na de positieve reacties op Insta deze morgen toch al aan gehad. Nu te warm.

      Verwijderen
  5. Ik zou het eerst moeten "aan" zien om er een juist beeld van te vormen, maar op zich vind ik het wel leuk, zeker de boordjes. Misschien is de kleur wat flets voor jou, ik weet het niet... zelf zou ik met de kleur niet wegkomen.

    En ja, ook hier wel eens tegenvallers, zoals mijn laatste blogbericht duidelijk maakt. Soms valt er iets aan te doen, soms niet... tenzij het comfy is en als hangkleding gebruikt kan worden, blijft het meestal ergens liggen tot ik het wegdoe.. gelukkig is het meeste wel draagbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ik het binnenkort kan aan doen want nu is het er te warm voor... Foto volgt nog hoop ik 😉

      Verwijderen