dinsdag 8 maart 2016

Eventjes op bezoek in Antwerpen.

Dat mijn dochter verder studeert in Antwerpen wisten jullie al en dat ze af en toe het leuk vindt dat de mama op bezoek komt dat is fijn voor mij maar ook voor haar ;)


Antwerpen Centraal

Om even voor 10 u was ik er en genoten we van een tijdje samen en de mooie winkels die er zijn.

Op verschillende andere blogs had ik gelezen over enkele stoffenwinkels en daar wou ik graag eens naar toe.

De eerste die we bezochten was deze: Petit Pan  maar als je op de link klikt kom je op de Franse website uit met een link naar de winkel in België.Nu ga ik misschien anderen hun wenkbrauwen doen fronsen maar ik vond er niet veel aan...Nauwelijks een goede dag van de verkoopster.


Ik had gedacht dat er meer dingen voor volwassen zouden zijn maar er hingen enkel kleertjes en spulletjes voor mini mensjes,dat is natuurlijk tof als je die hebt maar ik ben daar al een tijdje uit.Verder wat kussens en kleine spulletjes zoals pennenzakken,buidelzakjes en dergelijke.Tafellakens aan de lopende meter in het bekende motiefje waren er wel veel maar persoonlijk vind ik dat allemaal te druk.

Nu ja waarom ga je er dan naar toe vragen jullie zich misschien af?!Ik wou dat eens gezien hebben waarover de anderen het hadden ;) 
Bij de ander winkel heb ik gewoon eventjes naar binnen gekeken.

Waar we wel eventjes binnen gingen was bij Sissy Boy waar je echt wel aparte dingen kan vinden of inspiratie voor leuke teksten zoals deze.





Een voorraadje koffiecups heb ik ook gehaald want die was bijna op.Met gestoomde melk kan ik daar echt van genieten.





We gingen ook een lekker hapje eten in deze Salad en Co waar 2 vlotte madammen ons aan een lekker broodje hielpen in een mega drukke zaak.





Op de voorgrond mijn meergranen broodje met geitenkaas en honing en ...Mijn dochter nam een broodje met kip en avocado.Beiden vielen ze in de smaak en waren ruim voldoende om onze honger te stillen.

Een bezoekje aan een nieuwe concept store van A.S. Adventure op de Meir is een echte aanrader.Er stonden super leuke spullen,mooie kleren,een pop up gedeelte en overal hingen toffe teksten met uitleg op.

Dit plantje trok onze aandacht en een pluspunt je hoeft het nooit water te geven...



Het heeft wel wat
zo'n bokaal
met een plantje
erin!


De uitleg waarom
je het plantje
nooit water
moet geven ;)

Wat vinden jullie van Antwerpen?Zijn jullie er al geweest of gaan jullie er nog naar toe binnenkort?Welke stad heeft jullie voorkeur om te gaan shoppen?


Groetjes Carla

Follow my blog with Bloglovin

9 opmerkingen:

  1. 't Is echt al heel lang geleden dat ik nog ben gaan shoppen in Antwerpen. De laatste jaren verzeil ik meestal gewoon in Hasselt. Dat is net iets gemakkelijker te plannen binnen de schooluren enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Hasselt is een stuk dichter bij,ook voor mij maar daar kom ik zelden ;-)

      Verwijderen
  2. Voor ons zijn bij het shoppen de terrasjes minstens even belangrijk. Die heb je uiteraard in Antwerpen genoeg. Wij kunnen soms eens naar Brussel rijden of naar Antwerpen om "mensen te kijken" en terraskes te doen, zomaar op een zondag. Altijd leuk. Ook Maastricht heeft dat gezellige in zich. Oh ja, wist je dat er in Maastricht ook een "Sissy Boy" is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja terrasjes doen daar kijken we naar uit,gisteren nog over gehad.En in Maastricht gaan we ook vaak binnen bij Sissy Boy maar de laatste keer waren aan het verbouwen.

      Verwijderen
  3. In mijn jongere en wildere jaren gingen we regelmatig met vrienden een weekend naar Antwerpen. Niet om te winkelen, maar om van alles te bekijken en te beleven. En om te genieten van de goede dingen des levens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien eens leuk om met je gezin opnieuw er naar toe te gaan?!

      Verwijderen
  4. Jammie dat broodje ziet er heerlijk uit! Ik ben er lang geleden eens geweest maar vond het ook een heerlijke stad.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was super lekker!We hebben er weer een adresje bij om te gaan lunchen ;)

      Verwijderen
  5. Ja het is bij ons ook bij kijken gebleven Diane ;)

    BeantwoordenVerwijderen