zaterdag 26 maart 2016

Een tas voor een collega...

Voor de feestdagen vraagt een lieve collega wat raad aan mij over het maken van een tas.

Nu zoveel weken later heb ik ze voor haar gemaakt want door persoonlijke omstandigheden komt ze zelf niet aan naaien toe.

De stofjes en de versteviging had ze zelf al gehaald,de rest zoals rits,garen,biaislint en schouderlint heb ik gehaald.

Omdat ik de vrije keuze had in model en stoffencombinatie ging ik nog eens voor het model uit Zo geknipt 1 dat ik voor mezelf ook al eens maakte,hier te bekijken.


Hopelijk is ze er dinsdag content mee want als je de vrije keuze krijgt in model en welk stofje aan de buitenkant of aan de binnenkant komt,dat is toch niet zo gemakkelijk om te beslissen.

Ook over het schouderlint en rits heb ik even zitten denken maar al bij al vind ik de tas wel geslaagd ook al is het met een stofje en kleurencombinatie die ik zelf nooit zou kiezen.


De paspel heb ik zelf gemaakt omdat ik niet de juiste kleur daarin vond en wel bij het biaislint.

Wat vinden jullie hier van?Is ze tof genoeg om als werk tas te gebruiken?Klaar voor de lente vind ik ;-)


De voorkant,met 2
 grote zakken.


De achterkant.


Boven aanzicht.


Binnenstofje dat zich
niet zo goed laat
fotograferen
in de tas.

Nu wil ik nog iets bedenken om aan de rits te maken om ze gemakkelijker te openen.Origineel maken ze er in het boek 2 knopen aan maar dat vind ik niet zo mooi dus ga ik eens rond neuzen op Pinterest om een soort sleutelhanger systeem aan te maken om dit probleem op te lossen.Indien er iemand een tip heeft,laat maar weten,hé!

Stofjes: geen idee,collega heeft ze gekocht.
Rits + biaislint + garen: Veritas
Schouderlint: Hubo

Groetjes Carla 


Follow my blog with Bloglovin

17 opmerkingen:

  1. Plezant zeg, met die biais afwerking vanboven!
    Voor de rits, de zustervan heeft een tutorial voor van die sleutelhangers uit leer, misschien is dat wel een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en ik ga zo meteen eens kijken bij de zuster van...

      Verwijderen
  2. Wat een leuke tas, mijn favoriete patroon uit Zo geknipt!
    Misschien leuk om een 'tassel' eraan te maken (weet even niet wat het NL woord ervoor is).
    Je kunt ze maken van stof, leer of garen. Wat ideeen:
    http://commonthread.us/discover/diy-projects/diy-tassel-embellishments/
    http://honestlywtf.com/diy/diy-tassel-sandals-2/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn patroon om te maken en super tas om te gebruiken vind ik.Ik ga zeker eens piepen op het linkje.

      Verwijderen
  3. Heel mooi, je collega zal er blij mee zijn! Een lint zou wel helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja er moet in elk geval iets aan want anders gaat de rits te moeilijk open vind ik.

      Verwijderen
  4. Wauw, mooie tas zeg! Ik ben benieuwd wat je voor de rits gaat doen, een lintje in de kleuren van de tas of van de blauwe details zou zelfs al goed zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er iets aan gemaakt in een kleurtje wat je nauwelijks ziet in de tas maar ik vind het er wel bij passen,komt nog te zien.

      Verwijderen
  5. Ho, Carla, zo'n mooie tas. Wat heeft die collega geluk met zo'n lieve collega als jou. Vrolijk Paasfeest! Monik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is dan ook een hele lieve collega ;) en voor jou en je gezin ook een fijne Pasen.

      Verwijderen
  6. Wat lief en mooi gemaakt!
    Fijne paasdagen X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook voor jou en je gezin fijne Paasdag.Het is inderdaad een handige tas.

    BeantwoordenVerwijderen