maandag 15 februari 2016

Zwart-wit dekentje...

Ik had enige tijd geleden enkele coupons mee gebracht van bij Kwantum omdat ik het wel een leuk stofje vond in het zwart-wit dessin dat je vaker tegen komt tegenwoordig.

Heb 2 lappen aan elkaar gezet met de overlock,niet helemaal zo als ik wou,want ik had het graag gehad dat het niet opviel dat het 2 stukken waren.Op zich niet erg want als het dekentje in gebruik is wordt daar niet op gelet ;)

Aan de andere kant ging ik voor een zacht licht dun stofje,ooit gekocht met de bedoeling om er een babydekentje van te maken maar omdat ik niet zeker weet of het wel geschikt is daarvoor,heb ik er eentje voor mezelf gemaakt.

Met de manier zoals Cozette  heel mooi uitlegt met foto's en simpel zinnetjes.


Snel klaar,mooie afwerking en instant warmte nu het toch nog wat zou gaan vriezen als ik de weerman/weervrouw mag geloven.

Ik heb nog 1 coupon over,misschien nog een bijpassende kussensloop in elkaar zetten maar daar twijfel ik toch nog over.













Hebben jullie ook zulke dekentjes in gebruik als jullie in de zetel zitten,hangen,liggen terwijl jullie tv kijken,lezen,breien,babbelen,....?

Groetjes Carla



Follow my blog with Bloglovin

18 opmerkingen:

  1. Wij hebben altijd dekentjes in de zetel liggen !
    Lekker warm, gezellig, en goed om achter weg te kruipen als het te spannend is op tv ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad ideaal om achter te kruipen als het spannend wordt ;)

      Verwijderen
  2. Wij hebben van alles liggen in de herfst en winter, voornamelijk fleece dekens uit de winkel. En een door mijn tante gebreide deken in allerlei kleuren, want daar hou ik van.
    Ik ben een koukleum en in huis ook extra aangekleed (fleece vest en pantoffels).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er eentje voor m'n mama gemaakt om in de zetel knus eronder te zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je,mijn mama heeft het altijd (te) warm dus daar moet ik er geen voor maken ;-)

      Verwijderen
  4. Heel mooi Carla ! Hier ook een dekentje voor in de zetel maar (nog) geen zelfgemaakt. Ooit komt het er misschien wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk dekentje! En die achterkant lijkt me om heerlijk in weg te kruipen.
    Hier in huis hebben we een grote stapel tv dekens voorhanden - die ook regelmatig gebruikt worden om 'woonhuizen' mee te maken ;). Shame on me, wel geen zelfgemaakte exemplaren #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja woonhuizen werd er vroeger ook gemaakt met dekens,met tieners in huis is dat gedaan ;) en zelf gekochte dekentjes kunnen ook super leuk zijn!

      Verwijderen
  6. Mooi met dat stofje!

    Massa's dekentjes, maar geen zelfgemaakt. Ik krijg zowat elk jaar een fleece dekentje van mijn schoonouders, dus na een relatie van meer dan 10 jaar heb ik een behoorlijke collectie :p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wist niet dat Kwantum zulke modieuze stofjes heeft! De werkwijze van Cozette vind ik ook een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze hebben er best leuke stofjes.Mijn Pam top heb ik ook met stof van daar gemaakt ;) en niet duur.

      Verwijderen
  8. dekentjes, je kan er nooit genoeg hebben zo blijkt bij ons. Ik heb er zelf nog geen gemaakt, maar het kriebelt bij het zien van dit moois!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie deken is dit geworden!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is mijn favoriete dekentje ondertussen ;-) en dank je wel.

      Verwijderen