donderdag 25 februari 2016

Pin it & make it 8

Ik ging nog eens op zoek naar gezondere lekkere recepten.

Als je havermout in tik kom je er enorm veel tegen,op Pinterest maar gewoon op Mr.Google ook hoor!


Zelf koos ik er voor om  een havermout taart uit te proberen.Op een Nederlandse foodblog kwam ik een simpel recept tegen dat ik wel eens wou testen.

Na het lezen van de commentaren heb ik er wel een eigen versie van gemaakt.

Voor het originele recept moet je bij Voedzaam & snel gaan kijken.

Mijn versie bestaat uit het volgende:


400 gr havermout
3 eieren
250 gr ongezouten noten
150 mengeling van gedroogde dadels en abrikozen
250 ml melk
250 ml water
2 bananen
200 gr appelcompote
40 gr gebroken lijnzaad
1 mespuntje zout

Bereiding zoals bij het originele recept.Ook heb ik de taartpunten een heel stuk kleiner gemaakt omdat ik vermoed dat het heel erg zwaar is en nogal vult na het proeven van enkele kleine stukjes ;)

Het teveel aan stukken heb ik in de diepvriezer gedaan om op andere avonden uit te halen om zo 's morgens een vers stuk te kunnen smullen.

Verder maakte ik nog eens granola maar uit antwoorden op andere blogs maak ik dus niet de echte versie want ik gebruik geen olie.Ik heb het vorige week wel eens uit getest maar dat valt minder in de smaak en omdat ik het tenslotte moet op eten maak ik voortaan mijn eigen "granola".

Samen op een bordje heb ik er een foto van gemaakt,vond dat wel passen,2 ontbijt versie's met enkele dezelfde ingrediĆ«nten maar totaal anders van uitzicht en smaak maar beiden lekker.




De taart op zijkant
met mijn eigen
versie granola

  
De bovenkant van de taart 
en natuurlijk de granola

Er gaan enkele stukjes mee naar de dochter want die is daar ook wel voor te vinden,lekkere voedzame maaltijden en dit is gemakkelijk voor haar om te ontbijten of als tussendoortje.

Groetjes Carla

Follow my blog with Bloglovin

4 opmerkingen:

  1. Daar had ik nog nooit van gehoord, een havermouttaart. Ik kreeg vroeger vaak warme havermoutse pap met melk zo van de (eigen) koeien. Dit lijkt me ook lekker en dan zou ik gedroogde vruchten weglaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nog lekkerder,met verse melk ;-) Lust je geen gedroogde vruchten?

      Verwijderen
    2. Niet lusten is een groot woord, maar van jongsafaan geen fan van.

      Verwijderen