maandag 12 oktober 2015

Ontbijt challenge #boostyourpostivity

Vorige week zag ik bij Miss Pixie en bij Oon een leuke challenge voorbij komen waar ik graag aan mee wil doen.

Vervolgens heb ik me ingeschreven bij Danone maar jammer genoeg nog geen reactie terug gehad,misschien is er iets mis gegaan maar dat laat ik me niet aan mijn hart komen en ik geeft mijn eigen twist aan het geheel.


Het is de bedoeling dat je laat zien en weten hoe het er 's morgens bij jou en je gezin aan toe gaat.Met tips om anderen te helpen om het ontbijt en het ochtendritueel te vergemakkelijken.

Hier valt dat allemaal goed mee vind ik persoonlijk.Ohja want één week ben ik er maar alleen en dus moet ik enkel voor mezelf wat ontbijt voorzien en de badkamer blijft netjes omdat er geen kleren van de kinderen rondhangen en dergelijke.

De andere week gaat ook goed sinds eind september want de dochter is op kot door de week en de zoon stuur ik regelmatig bij ;-)


De tips die ik heb gebruikte ik al toen we nog een gezin van 4 vormde,de kinderen kleiner waren en ze soms nog sliepen als ik al weg was om te gaan werken.

* zet alles voor de ontbijttafel zo veel mogelijk al de avond van te voren klaar.

* boekentassen vullen met fruit en drank gaat 's avonds ook en zet bij je ontbijt alvast een brooddoos klaar zodat ze niet vergeten om hun boterhammen te smeren.

* kleren worden hier al jaren de avond voordien klaar gelegd.

* nu is het wel zo dat wij hier nooit 's morgens douchen als we naar school of naar het werk moeten want dan was het misschien wel iets anders om iedereen op tijd klaar te krijgen.

* ik sta graag wat eerder op om nog wat huishoudelijke taken te doen eer ik naar mijn werk vertrek,de vaatwasser legen,wat was ophangen,vuilnisbak buiten zetten en dergelijke.

Wil je mee doen dan kan dat,ga naar de bovenstaande link van Danone of doe zoals mezelf gewoon een blog maken over dit geheel en plaats enkele leuke foto's van je ontbijt erop.Zet deze #boostyourpostivity bij je blog en normaal gezien ga je dan bij de Danone home pagina te zien zijn.

Maar of ik er bij ga staan daar twijfel ik over wat ik heb me dus al 2 keren aangemeld en geen reactie gekregen...




Rode vruchtenthee,water en
Griekse yoghurt,banaan
en wat cruesli erop.


Havermoutpap met
gedroogde vruchten,noten
en water.


Koffie verkeerd met
banaan en pecannoten.



Uitgebreid ontbijt tijdens ons
Ardennen weekend.


Overschotje,zonde om weg
te gooien,hé!


Gebakken banaan en appel.


Warme rode vruchten
met Griekse yoghurt.


In de herfst/winter periode eet ik graag een warm ontbijt en misschien is het jullie opgevallen dat ik thuis gezonder eet dan op weekend?Maar voor een keertje kan dat geen kwaad,hé!

Wisselen jullie ook graag af in jullie ontbijt of elke morgen het zelfde,boterham met choco of een gezondere versie?

Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. Ik ben zo'n gewoonte-beestje! Elke ochtend een meerzaden boterham met pindakaas en een groot glas sterke thee met een beetje suiker :-) En op zondag broodjes uit de oven en geperste sinaasappels.
    Ik zorg dat alles 's avonds klaar staat en wil dat alles netjes is voor ik weg ga.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet slechter,hé!Ik lust gene pindakaas maar de dochter eet dat ook regelmatig,bij banaan vindt zij dat lekker ;) en hier moet het na het ontbijt ook allemaal netjes opgeruimd zijn eer ik vertrek.

      Verwijderen
  2. Hier gewoon boterhammen met choco voor vader en kids (bruin tijdens de week, wit in het weekend) met water of melk. Voor mij havermout of brood met smeerkaas. Ik heb enige tijd yoghurt met vers fruit gegeten maar werd te lui voor het snijden van dat fruit (terwijl ik het toch iedere ochtend doe voor de gezonde tussendoortjes voor de kinderen) zou ik de avond ervoor het fruit es snijden? Hoe lang zou je gesneden fruit kunnen bewaren in de frigo denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je stevig fruit neemt,appel,peer,kiwi,pruim,ananas en dergelijke kan je dat volgens mij 2 dagen bewaren,pers een appelsien uit om er over te doen of als je dat niet graag doet,kan je ook fruitsap uit een brik/fles gebruiken,dan verkleurt het niet zo snel.Als je banaan gebruikt,pas op het moment zelf erbij doen.Als je graag warm fruit eet,er is mengeling rode vruchten te verkrijgen in diepvries,'s morgens even opwarmen en smullen maar ;-)

      Verwijderen
  3. Ik kreeg ook geen reactie maar sta wel in de lijst met de blogs, misschien ook eens checken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik zo meteen eens controleren dan,bedankt voor de tip.

      Verwijderen