donderdag 9 oktober 2014

Leather sweater.

Eindelijk ook eens iets voor de zoon genaaid.

Sinds de herfst editie van dit leuke tijdschrift uit kwam stond hij op mijn to do lijstje!

Simpel model maar een leuk accent met de (nep)leren schouderstukken eraan.

Maandag naar hetgoedkopehuis in Weert gereden om sweater stof te kopen dat in de smaak zou vallen bij mijn zoon.

Want zo pubers doe je niet aan wat je wil,hé!


Een simpel grijze stof werd het.Het nep leren stof of je het noemen wil dat nodig was voor de schouderstukken had ik nog in mijne voorraad liggen en boordstof heb ik ook gewoon in het zwart genomen.

Het patroon tekent zich vlotjes over,uitknippen en in elkaar naaien is in een mum van tijd gedaan.

Hier het resultaat ervan: 



Combineert mooi op een jeans



De voorkant



De achterkant


Hij valt nog een beetje ruim maar eer de winter om is zal hij wel perfect passen vermoed ik want zo 12 jarige groeien nog fel.

De zoon is er tevreden mee,zelf ben ik dat ook en meer moet dat niet zijn.

Zondag gaat hij hem aan doen om naar de kermis te gaan,in stijl is dat dan,hé!


Voor de kleinste (toekomstige) van de familie heb ik gisteren een Dalton broekje gemaakt uit het zelfde leuke tijdschrift La Maison Victor.



De achterkant


De voorkant

Bij gebrek aan een baby in de buurt heb ik het anders moeten oplossen om foto's te kunnen maken.

Waar een windlicht goed voor kan zijn ;-)

Het stofje heb ik gewonnen bij evamaria.Een tijdje geleden met haar give away gaf ze stofjes weg uit haar ruime stoffenvoorraad.

De boordstof heb ik zondag bij de Shopfabriekbeurs gekocht,normaal gezien voor bij het witte met gouden bolletjes stof maar ik wou eerst dit maken.

Het is een simpel gemakkelijk broekje om te naaien.Wel een beetje raar om zo'n klein broekje te naaien.

Nu ga ik nog kijken voor een leuk t-shirt met lange mouwen voor erop dat ik wil afwerken met flockfolie om het een beetje persoonlijker te maken.

En dan maar hopen dat we snel naar de baby mogen gaan kijken.

Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

16 opmerkingen:

  1. Tof zeg, en zo leuk om mijn tricot verwerkt te zien! En wat een hippe trui is dat, echt geweldig, die zou ik zelf nog dragen b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Eva,bedankt voor het complimentje!Ik kan het broekje straks al afgeven ;-)

      Verwijderen
  2. Ja de sweater is echt tof en gelukkig vind de zoon dat ook.Het t-shirtje werken we straks af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai sjiek! Daar staat hij heel cool mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piep, vorige week maakte ik ook het Dalton broekje voor mijn zoontje, ik heb er echter nadien nog een rekker moeten instoppen, het broekje zakte heel de tijd af. En geloof me, tis nochthans geen mager manneke mijn ventje. t is wel een heel leuk broekje! Ik ga er zeker nog van maken! maar dan met extra touwtje of rekkertje in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of het gaat passen want de baby is pas afgelopen vrijdag geboren en ik heb maatje 62 gemaakt.En een elastiekje is er zo ingezet,hé!

      Verwijderen
  5. Stoer! Plezant dat je nog mag naaien voor je zoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo'n sweater nog wel,broeken niet want hij draagt enkel jeans broeken.

      Verwijderen
  6. Stoere trui voor je zoon! Viel het een beetje mee om dat leer te naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het viel goed mee,heb wel een speciale naald voor leer gebruikt!

      Verwijderen
    2. Ik heb die LMV ook gekocht en vind het een hele leuke trui maar ik heb nog niet eerder met leer genaaid. Toch maar die naald aan gaan schaffen dan!

      Verwijderen
    3. Zeker doen want het resultaat mag er zijn,hé!

      Verwijderen
  7. Die van jou is ook mooi geworden! Hier mogen het voorlopig nog kleurige kleren zijn, maar wij zijn nog even verwijderd van die puberjaren ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag net je leuke bericht op mijn blog en besloot om ook eens u versie van the leather sweater te bekijken. Hij is prachtig. Leuke combinatie en eenvoud siert bij dit patroon. Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen