donderdag 11 september 2014

In de maak.





Voor we op vakantie gingen had ik nog enkele stofjes bij mondepot besteld.

Een zwart stukje tricot zat er ook bij.Daarvan wil ik graag een simpel kleedje van maken dat niet te ingewikkeld is.

Bij het rondneuzen op het internet kwam ik het kleedje tegen dat ik wel leuk vond en heel gemakkelijk om te maken,het bestaat uit 3 rechthoeken.

Gisteren al een deel overgenomen van het patroon,vandaag papier bij gekocht en de rest getekend.

Vervolgens op een oud stuk gordijnenstof uitgeknipt en in actie want ja ik wou wel eens weten of dat zo snel ging als dat hier werd geschreven.


Er staat in de uitleg dat je het beste voordat je de schouders in elkaar stikt eventjes past om te kijken hoe ver het gestikt moet worden en ook de armsgaten meten.

Doen we dat toch even zeker!Maar jammer genoeg paste ik niet in het rok gedeelte,mijn heupen zijn te breed in verhouding met het model.Nu stond er wel bij dat het voor maat 38 was,ik heb dat in mijn taille maar niet op mijn heupen.



                               

Gelukkig was er niemand thuis die me zag wringen in allerlei bochten om er terug uit te komen ;-)

Was het omdat ik het in dat gordijnenstof gemaakt had ipv in tricot?

Ik heb het model al eens op een ander kleedje van mezelf gelegd en sommige zijn van de zelfde breedte maar van een stofje dat mee geeft.


Heb raad gevraagd aan de maakster van het patroon dus er is nog hoop en ik ben super blij dat ik het nog niet uit mijn mooi stofje heb geknipt!

Wordt vervolgd....

Om mezelf een beetje op te fleuren heb ik een ticket voor de DIY Fashion Fair
besteld dat in Hasselt door gaat op 20 en 21 september.



Alle info hier te vinden! 

Ik kijk er naar uit om er naar toe te gaan.Moet eerst werken maar eet mijn boterhammetje op het werk op en dan rij ik door naar daar.

Wie weet kom ik er nog andere blogsters tegen?

En ga ik er leuke dingen bij leren,stofjes kunnen kopen,veel volk zien?

Volgens mij wordt het een namiddag vol verrassingen.Wie gaat er nog?

Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

  1. Jammer dat het voor jou te ver is,maar er zijn bij jou in de buurt af en toe ook wel leuke beurzen te doen denk/hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen