dinsdag 27 mei 2014

Tijdschriften om te naaien.

Vandaag heb ik mezelf voor het eerst verwend met 2 tijdschriften om te leren naaien.

Het eerste dat ik kocht was dit: La Maison Victor voor sommige al een bekende.

Zij hebben ook een leuke website waar je on line lessen kan bestellen.Waar je all in one pakketten kan aankopen die in het tijdschrift en op de website staan.Dus stof,patroon en online werkbeschrijving voor 1 prijs per model,soms per maat en je kan gewoonlijk tussen 2 stoffen kiezen.Voor diegene die niet graag naar een stoffenwinkel gaan is dit een toffe optie.


Mijn eerste oordeel erover is dat het goed uit gelegd staat wat je nodig hebt en hoe je het moet doen.

Ook staan er combinatie mogelijkheden in met andere kleren en riemen en dergelijke zaken.

Het tweede tijdschrift is onder alle naaisters gekend: Burda.

Ik heb voor Burda Style gekozen omdat ik zag dat er een easy model in stond voor een shortje te maken.


En dat zou ik graag eens uitproberen met het stofje(zie je 2 x op de foto hier onder) dat ik vandaag al heb mogen ontvangen van deze blogster/naaister die een give away deed waar ik bij gewonnen had.




Het stofje hangt momenteel te drogen en eerst een proefshortje maken eer ik er de schaar in zet.

Vandaag een vrije maar drukke dag gehad.

Met de zoon voormiddag naar de KNO dokter omdat hij nog al veel last heeft van bloedneuzen.Daarom hebben we dat laten dicht branden bij haar.Ook zijn gehoor laten testen maar dat was prima in orde.Dus meer puberkuren,onoplettendheid dan slecht horen wat eigenlijk goed is.

Namiddag een dik uur bij de tandarts mogen door brengen.Over 14 dagen mag ik weer gaan want ze ziet me graag komen....Ik liever niet maar wat moet moet,hé!

Erna eventjes naar de Veritas om wat ritsen bij te halen en daar heb ik ook de boekjes gekocht.

Tussen door heb ik ook nog genaaid met mama haar naaimachine.

Nu merk ik toch dat dit veel beter stikt hoor!


Heb voor ons nichtje een mini ritszakje gemaakt en ook nog 2 mini portemonneetjes van restjes stof.De binnenkanten hebben een ander stofje.

Voor wie die gaan dienen weet ik nog niet goed maar dat komt wel.





Dus je ziet het dat ik het niet kan laten om toch nog wat te naaien.

Morgen mag ik naar een presentatie van mijn dochter en een deel van haar klasgenoten.Best spannend en bij haar zorgt het voor zenuwen.
Groetjes C.


1 opmerking: