maandag 26 mei 2014

Soms gaat het niet zoals je wil....


Wel gisteren namiddag begon het en vandaag ging het gewoon verder...

Ben gisteren aan een mini pennenzakje begonnen volgens de methode van deze dame.Zij noemt het een poepsimpele pennenzak maar daar ga ik niet volledig mee akkoord.

Heb er 3 naalden op gebroken eer het ding klaar was.

Het is wel mooi,klein en praktisch maar of ik het nog ooit ga maken is een twijfel geval. ;-)

Had vorige week het speurneuzentasje voor mijn metekind gemaakt en had nog een restje over en daar heb ik dus deze pennenzak van genaaid.





Vandaag dus verder gedaan waar het gisteren al moeilijk werd.

Niet alleen door het model want het wordt super goed uit gelegd maar door mijn naaimachine,allee die van mijn mama van de jaren stilletjes.


De steken zijn soms groot dan weer super klein,dan blijft hij ter plaatse stikken wat ook niet de bedoeling is.Dan breekt de draad en de naald dus 3 x om vervolgens het pennenzakje af te hebben.

Een uur verloren met losmaken en zuchten en vloeken.Ben niet fier op mijn eigen maar ja zo ging het er hier aan toe.Gelukkig was ik alleen thuis.

Dus heb ik erna maar rond gesurft op het internet om info te zoeken over een nieuw naaimachine want zo gaat het niet verder.Iemand een tip graag dan.

Deze avond mag ik mijn mama haar andere naaimachine gaan halen want zij vertrekken deze week nog op vakantie en dan kan ik toch nog een leuk mini tasje maken voor het zusje van mijn metekindje want zij heeft sinds vorige week nieuwe buisjes in haar oren.


En als metekindje door zijne gebroken elleboog iets cadeau krijgt verdient zij natuurlijk ook iets leuks.Want wie een operatie heeft gehad mag verwend worden.
Heb een leuk blauw stof met witte sterretjes en een tof wit met blauwe schuine streepjes gekocht omdat blauw haar lievelingskleur is. 


Hopelijk krijg ik tegen donderdag toch nog een leuk zelf gemaakt tasje af want dan zien we elkaar.

Ik ben al begonnen aan een nieuw modelletje van een Engelse site maar het klopt aan geen kanten dus voorlopig ligt het in een hoekje.

Misschien lukt het me morgen na een nachtje slapen wel om te zien hoe het in elkaar moet als ik weer een stukje los gemaakt heb.

Komt het doordat ik een stofje heb met motief en geen effen linnen zoals deze  lady doet of klopt het patroon gewoon niet?!

In nood geval val ik terug op het ritstasje van deze mevrouw want dat heb ik al verschillende keren gemaakt met succes.







Gelukkig heb ik deze week veel vrij want aan dit tempo krijg ik niet veel genaaid.

En dat werkt op zijn manier een beetje op mijn humeur. 

Heb net samen met mijn zoon 24 potjes gevuld met tiramisu met speculoos om morgen mee naar zijn klas te nemen omdat het feestje is voor de jarigen van april en mei.Dat zal smaken denk ik,hoop ik.Zal het morgen wel horen na schooltijd.



Groetjes C







1 opmerking:

  1. Ja ik ben ook benieuwd of hij in de smaak viel!En al doende leert men,hé.

    BeantwoordenVerwijderen