zondag 31 maart 2019

Zoete dromen.

Het wafelstofje van See you at Six uit de vorige collectie is nu mijn mooiste pyjama ;-)
De dames maken de mooiste ontwerpen en de zachtste stofjes en elke keer weten ze ons te verbazen.En omdat ik vond dat het wafelstofje verwerkt moest zijn eer ik een ander bestelde ging ik de afgelopen dagen aan de slag.

Voor het boven gedeelte tekende ik de Kimmy top van LMV over.De plooien bij de mouwen vond ik wel leuk.De volgende keer ga ik wel enkele aanpassingen doen,de mouwen iets breder maken,nu passen ze net,ik heb jammer genoeg zware boven armen.De halslijn ga ik veel dieper uitsnijden,nu had ik enkel aan de voorkant een cm gedaan.Om in te slapen stoort het niet.

Op Facebook had ik al gelezen over verlengen maar dat heb ik niet gedaan,misschien doe ik dat de volgende keer wel maar dan zou ik de boord minder hoog maken om toch de zelfde lengte te behouden want die zit goed voor mij persoonlijk.

Het model is snel klaar.Wel paste ik de 0.80 regel toe op het afmeten van de boordjes want daar ben ik meer zeker van dat het past dan bij de afmetingen van LMV.

Het schortje om in te slapen is het patroon uit een Burda die ik enkele jaren geleden leende uit de plaatselijke bib.Het in elkaar zetten doe ik dan weer met hulp van de Sunny Pants,patroon uit een van de eerste LMV edities.

De foto's zijn niet echt wauw,tijdsgebrek is de oorzaak samen met weinig inspiratie gisteren in de late namiddag.Mijn ouders kwamen mee eten en dat moest natuurlijk ook nog gemaakt worden maar ik wou ook dat mijn pyjama af was om het uurtje minder slapen te verzachten!!



Schoon,zo'n zakje hé!


Het had rond moeten zijn
maar hoekig slaapt
ook goed.


Kimmy top.


Een etiketje dat ik 
nog had liggen.

Mijn pubers zijn al lang blij dat ik van dit vrolijke stofje geen sweater heb gemaakt om aan te doen waar zij bij zijn!!Maar ik ben blij met het resultaat,het stofje is aan de binnenkant super zacht en ik heb er goed in geslapen,meer moet dat toch niet zijn.

Fijne zondag,Carla x

Stofje en boordstof:Madeleine de Stoffenmadame
Garen,elastiek en etiket: eigen voorraad
Top: Kimmy top van LMV
Schortje: Burda

Follow my blog with Bloglovin

8 opmerkingen:

  1. Haha, die pubers toch ;)

    Ideaal slaapgerief, en zonder twijfel super zacht! Wat boordstof betreft, doe ik bij een SYAS boordstof zelfs maar 70%, dat zit nog meer dan ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er nu eens de ideale pyama uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ja en hij is niet alleen mooi maar ook heel zacht van binnen 😊

      Verwijderen
  4. Ik zei het al eerder; ik vind het een geweldige print!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! Eens wat anders dan effen of bloemetjes 😁

      Verwijderen