maandag 12 november 2018

Tara trui.

Enkele weken geleden ging ik naar de leuke winkel in Peer voor garen om een Tara trui te kunnen breien voor de komende koude dagen die er zeker en vast gaan komen. Bij Franje kan je online maar ook in de winkel mooie garens kopen.Je kan er ook een lekkere tas koffie drinken,zelfs met sojamelk -) wat een meevaller is.

Ik ging voor 2 tinten grijs om samen te breien,in het totaal 4 draden want het was dun zacht mohair garen dat ik koos.Met dikke naalden aan de slag.Ik maakte de mouwen en de lengte van de gehele trui iets langer.Jammer genoeg iets langer de trui dan ik bedoelde,geen idee hoe het komt,waarschijnlijk verkeerd gemeten want nu komt de trui net onder mijn poep!!Op zich niet echt een probleem maar hij gaat nu wel onder mijne jas uit komen.Misschien selecteren om binnen te dragen om te genieten van de zetel,een goed boek,koffie en kaarsjes?!

De uitleg is goed en met stap voor stap kom je tot een mooie trui die door dat de mouwen eraan gebreid worden toch redelijk snel in elkaar zit.Het afwerken zoals het haken van de halsuitsnijding en het aan elkaar maken van mouwen en zij naden heb ik heel lief aan mijn mama gevraagd om te doen.Ik was er moe aan,ik kreeg er tijdens het breien niet echt zicht op,het geheel,de trui,de mouwen. Zo dat de boordjes voor de mouwen lang na het breien van de trui gebeurde.

Maar gisteren kreeg ik hem van mijn mama mee naar huis en het mag gezegd worden,ik ben blij dat ik hem toch in elkaar heb laten zetten.Het is mooi,zacht en gelukkig kriebelt het garen niet waar ik toch een beetje bang voor was.Laat de koude maar komen,met deze trui ben ik er klaar voor.


 Moeilijk te fotograferen...



 Het detail.


Met het boekje Fibre Mood.

Breien jullie ook zelf een trui of iets anders?Hebben jullie dan soms hulp nodig om tot het eindresultaat te komen?Ik wel,mijn mama heeft jaren ervaring en ik ben altijd blij dat ik haar kan bellen als ik ergens vast zit.En net zoals knopen ergens aannaaien zet ik niet graag truien in elkaar.Gelukkig kan ik altijd op haar rekenen hiervoor.In ruil heb ik haar een grote portie granola cadeau gedaan.

Groetjes Carla

Follow my blog with Bloglovin

15 opmerkingen:

  1. Dat lijkt mij een heerlijke trui en mooi ook! Fijn dat je moeder kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ja ik ben ook blij dat mama goed kan breien en naaien.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie Tara! Ik breide tot nu toe alleen sjaals. Ben altijd een beetje jaloers op die mooie truien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je complimentje! Deze is goed uit gelegd. Misschien eens uit proberen met een goedkoop garen om te testen?

      Verwijderen
  3. Lijkt mij een fijne trui! Ik leer breien, maar helaas kan ik het maar kort doen. Ik krijg altijd pijn in mijn polsen en onderarmen. Ik ben met meeedere projecten bezig. Een vest met naald 3,5 dat duurt erg lang. Een paar sokken (eerste laar is klaar, tweede gestart) en een sjaal. Maar nu heb ik in het weekend ongeveer 10 cm sjaal gebreid en ik heb nog pijn in m'n polsen. Dus dan wacht ik weer een week met breien.
    Recht breien doe ik nu cobtibcontin, zodat het wat sneller gaat. Averechts lukt helaas niet continentaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Continentaal werd door de telefoon veranderd.

      Verwijderen
    2. Oh dat is jammer voor je. Ik brei graag bij de tv. Continentaal breien moet ik eens opzoeken. Deze is gebreid met nr 8 en nr 10. 😉

      Verwijderen
  4. Een heel mooie! Ik maakte ook een Tara deze zomer, nu wachten op de winter. Ik leerde breien van mijn mama en kan intussen vrij veel zelf, behalve de hals haken. Soms dan breit mijn mama nog eens een ingewikkelder patroon voor mij, dat wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar jouw creatie. Gelukkig hebben we onze mama's nog hè.

      Verwijderen
  5. Jouw versie is een echte blijver! Geen probleem toch dat hij wat lang uitvalt. Nu heb je een reden om nog een extra jas te maken / kopen ;-)
    Ik hou kan wel breien, maar neem er blijkbaar te weinig tijd voor want de cardigan die ik vorig jaar begon is nog steeds niet af. De Tara voor de dochter die nu in de maak is, zit dus op de naalden van de buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie. Ik heb gelukkig nog een lange jas 😉 en wat lief dat jullie buurvrouw de Tara voor je dochter aan het breien is!

      Verwijderen
  6. Wat een fijne trui lijkt mij dat! Bij het zien van je foto's krijg ik ook zin om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goeie deal lijkt me!! Mooi geworden, jammer dat je'm zo niet kan aandoen, ofwel moet je misschien eerst een langere jas maken/kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een lange jas maar die is niet zo warm maar in combinatie met de trui komt het wel in orde 😉

      Verwijderen