vrijdag 26 oktober 2018

Try Vegan besluit

De maand oktober zit er ook al weer bijna op.Wat vliegt de tijd.Mijn nieuwe job valt super goed mee.
En deze maand probeerde ik ook zo veel mogelijk veganistisch te eten.Niet gemakkelijk maar al bij al toch goed te doen.

Geen vis of vlees lukte daar voor ook al regelmatig maar geen koemelk,kaas,chocolade,room of eieren is toch een hele aanpassing.Want zoals eieren,melk,melkeiwitten of melkbestanddelen zit in veel van onze voeding.







Maar waar een wil is,is een weg.Nieuwe dingen geleerd,smaken ontwikkeld en grenzen verlegd dat is een feit.Nu is het wel zo als ik voor mijn werk de lactose vrije saus of pudding moest proeven heb ik dat gewoon gedaan.En de soep op smaak brengen met kip of rundbouillon behoort tot mijn job,hé.

Thuis ging het vlotjes,eten mee naar het werk nemen ook maar ergens op bezoek of zo is al wat anders.Ik wou niemand ten laste zijn en at gewoon mee wat er op tafel stond,met de voorkeur voor vegetarisch indien dit mogelijk was.En laatst op een verjaardagsfeestje heeft de rijsttaart gesmaakt ;-)

Wat met de toekomst nu?Ik ga zeker en vast mijn ontbijt en lunch zo veel mogelijk veganistisch eten.Avondeten daar gaat af en toe eens een ei of stukje kip of vis gegeten worden.De amandelmelk en sojamelk,sojaroom of kokosroom werd hier zo wie zo al gebruikt.En soja yoghurt en soja ijs staan hier standaard klaar.

En ga ik uit eten in de toekomst wil ik zeker eerst kiezen voor vegan indien dit op de kaart staat,anders vegetarische gerechten maar als ik zin heb in scampi's of kip ga ik dit ook eten.Om dit voortaan enkel en alleen te eten dat vind ik persoonlijk net iets te moeilijk.

Wat eten jullie graag?De gewone kost,vegetarisch of veganistisch of een afwisseling hier in zoals ik doe?De chocolade heb ik het meeste gemist en daarin ben ik afgelopen maandag niet in geslaagd om die te weerstaan (maandelijkse periode) en dan heb ik het over melkchocolade en niet de 70% of meer van pure chocolade.

Al de kleine beetjes helpen,ook in dit verhaal.De zoon heeft zelfs af en toe wat geproefd maar wil zijn stukje vlees nog niet inruilen.De dochter eet ook regelmatig veggie of vegan.

Fijn weekend allemaal,Carla x


Follow my blog with Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat je nieuwe baan goed bevalt! Knap van je dat je deze vegan- uitdaging bent aangegaan. Het lijkt me niet altijd gemakkelijk. Voel je je ook beter, energieker door gezonder te eten?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne reactie. Ja inderdaad meer energie nu. En dat is fijner hè.

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen welke uitdagingen je in je leven aangaat. En ik ben heel erg blij voor je dat je nieuwe baan bevalt. Zo spannend!
    Soms is er maar een remedie in het leven en die heet chocolade ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben zo blij met dit werk. Afwisseling, nieuwe recepten maken, toffe collega's. Ohja dat is waar, soms is chocolade de enige oplossing 😁

      Verwijderen
  3. Fijn te horen dat je job zo goed meevalt! Toch altijd een beetje spannend als je verandert he. En interessant om je ervaring over veganistisch eten te lezen.

    Het proeven zou hier zeker geen probleem zijn, ik ben eigenlijk niet bang om dingen te proberen. Echt gemotiveerd om op zoek te gaan naar veganistische producten en recepten ben ik dan weer niet... en verschillende potjes koken zou ik ook niet zien zitten. Ons avondeten is wel gevarieerd vis, vlees of vegetarisch, dat kost me geen moeite. Ik let wel op de portie vlees per persoon, want zoals die in de winkel aangeboden worden is dat eigenlijk veel te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben ook blij dat het zo goed mee valt op mijn werk.Ik ga weer graag werken.
      Ik ben het gewoon om verschillende potjes te koken.De dochter is lactose intolerant,de zoon lust weinig(meer dan toen hij jonger was)en ik heb niet graag vlees.

      Verwijderen