zaterdag 12 augustus 2017

Citytrip Gent

Vorige week was ik samen met mijn kinderen voor 3 dagen in Gent.Deze stad stond al eventjes op mijn to do lijstje om te bezoeken.

Wij verbleven in Hotel Harmony kortbij het Gravensteen en via Travelbird geboekt.Een heel mooie grote kamer met bubbelbad was voor 2 nachten van ons ;-)

Ontbijthoekje.

De bar,'s avonds
gratis tappas.

De eerste dag hebben we op ons zelf de stad wat verkend en de winkelstraat onveilig gemaakt.De dochter had nog het een en ander nodig om te sporten en dat hebben we er gekocht.

Dag 2 na een super lekker en uitgebreid ontbijt gingen we voor een wandeling uit het boekje Time to momo dat ik leende uit de bib.Dat boekje is een echte aanrader.

We zagen mooie plekjes,toffe winkels,een niet alledaagse boekenwinkel waar we iets fris dronken op het terras.Een tip als er iemand naar Gent gaat,doe gemakkelijke schoenen aan want het zijn kasseien overal en de stoepen liggen niet echt gelijk.

De boekenwinkel!                                     Frisse drankjes!

Een bezoek aan een abdij,waarvan ik de naam niet meer weet deed ons even tot stilte brengen in de tuin waar een gedeelte boomgaard was met appel-, vijgen- en pruimenbomen.Een kruidentuin en een wijngaard waren er ook.

Na de lekkere chocomelk (die wel warmer had mogen zijn) met moeleux van bij Mayana gingen we verder met onze wandeling.Een namiddag pauze in het verwarmde buitenzwembad van het hotel deed onze voeten deugd.

Na het zwemmen en douchen gingen we voor een boottochtje op het water van de Leie en de Schelde.De bestuurster gaf goede uitleg over de stad Gent en zijn gebouwen,de geschiedenis van deze mooie oude stad.

De 2 de wandeling maakte we de laatste dag van ons bezoek verder af.In het totaal zijn er 3 wandelingen waar uit je kan kiezen.

Dag 3 na het verlaten van de kamer gingen we het Gravensteen bezoeken,het Belfort en het museum van design hebben we ook bezocht.

De 2 eerste toeristenplekken vond ik persoonlijk tegen vallen.In het museum vond ik vooral het gedeelte rechts/averechts de moeite om te bekijken.Het ging over stofjes,garen en dergelijke.

Voordat we weer naar huis reden gingen we eerst nog iets eten.De dochter koos voor Gentse Waterzooi en ik voor Gentse stoverij.De zoon koos voor iets wat hij super graag heeft, vol au vent of koninginnenhapje ;)

We hebben ook Roomer gedronken, Gents aperitief.De neuzekes hebben tijdens onze wandelingen gesmaakt en de echte Tierenteyn mosterd ging mee naar huis.

Wij waren allemaal heel tevreden over de stad Gent,zijn bezienswaardigheden,de winkels,de restaurants waar we gegeten hadden en vooral over ons hotel.Super vriendelijke personeel.

En als echte Limburgers waren we aangenaam verrast door dit straatbordje:

Zelfs in Gent zijn
ze fan van ons!!

Gaan jullie ook af en toe in eigen land de toerist uit hangen?!Voor ons was het de derde keer op rij dat we in België op vakantie gingen.Gemakkelijk om zelf naar toe te rijden,ze verstaan ons ;-) en we mogen terecht fier zijn op ons erfgoed.

Indien er iemand naar Limburg afzakt en tips wil mogen jullie altijd mij daar over aanspreken,hé!

En ik ben benieuwd naar jullie reacties.Altijd fijn om te lezen.

Groetjes Carla

Follow my blog with Bloglovin

1. België is dan ook een geweldig land om te vertoeven ;-)
    Leuk om je verslag te lezen!
    PS: Limburg heeft zeker ook veel prachtige plekjes en een altijd vriendelijk sfeertje. Ik heb er enkele jaren gestudeerd en eventjes gewerkt en ik keer er graag terug.
    Groetjes, Sigrid (uit Averbode)

1. Dank je wel voor je lieve reactie. Waar heb je gestudeerd en gewerkt?

Verwijderen
  2. In eigen land is ook zoveel te ontdekken.
    Gent is een hele mooie stad, ik kwam er regelmatig voor m'n werk, jaren geleden.
    Zo te zien en te lezen hebben jullie je prima vermaakt.

3. Ik zou precies meer moeten doen, toerist spelen in eigen land ;). Het zag er een plezant weekendje uit!

4. Gent <3 Blijft voor mij een van de mooiste steden in België!

1. Inderdaad een mooie y! Voor jou een heel stuk kortbij vermoed ik 😉

Verwijderen
  5. Klinkt geweldig leuk! Eigenlijk doen wij dat weinig, behalve leuke uitstapjes met Giel.

1. Dat snap ik wel. Misschien eens een weekend met jullie 2tjes weg gaan? Maar er zijn op toffe dingen te doen met jonge kinderen hoor.