zaterdag 15 april 2017

Bomber jack

Ik had hem al eventjes in mijn gedachten,klaar om te dragen maar vooraf gingen er allerlei zaken door mijn hoofd.Zoals, gaat dat wel iets voor mij zijn?Ben ik daar niet te oud voor?Welk stofje ga ik gebruiken?Moet daar voering in?

Het patroon daar was ik al eventjes over uit,de bomber jack uit Urban Style van byevamaria.Het was er eentje van lange adem.

Het stofje kwam ik op Instagram al enkele keren tegen maar dan vooral voor baby of kinderkledij.Na mijn vraagje aan Lieve van Pieke Wieke of het ook kon dienen voor een bomber jack voor mezelf hakte ik de knoop door en bestelde er het mooie marmer stofje van Bambi blauw.Het is een french terry en bij mijn weten heb ik er nog nooit tevoren mee genaaid.


Jammer genoeg werd het een werkje met hindernissen.Ik kocht de ritsen en dergelijke maar tijdens het naaien kwam ik er achter dat deze te kort waren.Die voor de zakjes heb ik 5 cm langer gekocht en de deelbare rits heb ik er in gelaten maar de zoom een stukje afgeknipt om tot een mooiere eindresultaat te komen.Eerst had ik ook nog een deelbare rits gekocht met 2 trekkertjes erin.Ben 3 keren bij Veritas geweest eer ik klaar was met mijn bomber jack.

De uitleg van het boek is goed.Ik heb daar geen problemen ondervonden wat natuurlijk een meevaller is.

Het eindresultaat mag er zijn,ik moet alleen nog aan de binnenkant het beleg met een blinde steek vast naaien omdat ik persoonlijk het fijner vind als dat vast zit,vooral omdat het een beetje krult.



Op de foto's lijkt het als of het een beetje trekt aan de zakken maar op zich valt dat beter mee in het echt.


De te korte rits.


 Voorbereiding rits in zetten.


De achterkant.

Ik heb er al verschillende complimentjes over gekregen,ben best fier op het resultaat maar zou er de volgende keer toch verschillende dingen aan veranderen.

De randen zou ik na het aan elkaar naaien pas overlocken. De mouwen heb ik 4 cm korter gemaakt en een deel smaller.Langere ritsen gebruiken zoals ik hier boven al vermelde.En het zak gedeelte zou ik eerst eens uitproberen eer ik het in mijn goed stofje zou toepassen.Het was de eerste keer dat ik deze techniek toepaste en dat is jammer genoeg te zien maar ik ben tegenwoordig van mening dat niet perfect goed genoeg is ;-) 

Wat vinden jullie ervan?Ik ben van mening dat ik altijd kan bij leren dus geef jullie mening maar of tips om het de volgende keer beter te doen.

Handletteren staat op een laag pitje door het naaien maar ook door de uitstapjes die ik deed met de dochter terwijl de zoon mee deed aan het KSA Joepi kamp om 100 km te wandelen op 4 dagen op zoek naar stad X en dit jaar was dat in Bilzen.Hij heeft dat super goed gedaan,want woensdag had hij een echte pijnlijke dag,mentaal en lichamelijke zat hij er onder door maar hij heeft vol gehouden!Hier zit een fiere mama!!

Deze wil ik toch eventjes met jullie delen eer ik afsluit en jullie morgen een hele fijne Paasdag wens,wij krijgen bezoek!Paasmaandag gaan we met de hele familie ontbijten en daar kijken we naar uit!



Groetjes Carla.

Patroon: Bomber jack uit Urban Style
Stof en garen: Bambi blauw van bij Pieke Wieke
Ritsen,elastiek en boordstof: Veritas 


Follow my blog with Bloglovin

15 opmerkingen:

  1. Stoer, sportief en stijlvol. Een mooi jack voor de lente!
    Plezierige paasdagen samen, X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sportief en netjes tegelijk. Ook perfect voor de paasdagen lijkt me. Veel plezier samen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ga hem aan doen als we met de hele familie gaan ontbijten 🐰

      Verwijderen
  3. Super mooi. Die mag je terecht heel trots dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt hoor! Héél handig jasje, gekleed maar ook casual.
    Geniet van het familie-ontbijt!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja kan het op een kleedje/ jurkje dragen maar ook op een jeans. 🐰 En genieten gaan we zeker doen.

      Verwijderen
  5. heel leuk geworden! ook een hele mooie stof hiervoor! ik probeer al enkele maanden om een bomberjack te maken maar toen ook één rits niet helemaal juist bleek te zijn is alles hier op een hoopje beland, het is wel echt een winterstof bij mij dus het zal voor volgend jaar zijn
    vrolijk pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment. Zeker af maken want hij is fijn om aan te doen.

      Verwijderen
  6. Dank je wel. Dat gaan we zeker doen, lekker ontbijten en babbelen, lachen en samen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh super mooi!! Ik zou het ook eens moeten wagen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi exemplaar. Dat heb je goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. En nu nog warmer weer zodat ik hem kan aan doen! 😉

      Verwijderen