maandag 7 september 2015

Appelstofje en kersenpitten.

Nu het alle dagen wat kouder wordt heb ik mijn kersenpittenzakjes weer nodig.

Diegene die me in het echt kennen weten dat ik het snel warm heb maar jammer genoeg ook snel koud heb.

En een kersenpittenzakje geeft me in de koude dagen/nachten wat extra warmte.


Nu waren mijn vorige exemplaren wel aan een nieuw jasje toe.

Vorig jaar heb ik bij een andere blogster (weet niet meer welke) een lapje stof overgekocht met leuke appeltjes op in het groen.

Dit stofje heb ik gebruikt om nieuwe jasjes te maken voor de zakjes die ik gebruik in de microgolfoven met de kersenpitten erin om op te warmen.

Ook heb ik een soort hoesje waar een van die zakjes in past en waar dan vervolgens ook nog eens mijn koude voeten in kunnen.

Kunnen jullie nog volgen?!Waarschijnlijk zijn jullie met enkele foto's meer gediend dan mijne uitleg:




Het leuke appelstofje



Van boven 2 voor in mijne nek of
's nachts gaat er zelfs eentje tegen mijne
rug.Het vierkant is voor in het
ecru hoesje voor mijn voeten


Een leuke siersteek voor 
de afwerking van het zakje.

In het zakje dat afgewerkt is met de siersteek doe ik dan mijn voeten zodat die aan ene kant de warmte krijgen van de pitten en aan de andere kant de warmte van de fleece hebben.

Mijn vorig exemplaar was er eentje uit badstof.Ook leuk en warm.Ben benieuwd of dit hoesje het gaat uit houden tot aan de lente want zo fleece is natuurlijk niet zo vormvast als badstof.Indien nodig kan ik nog een andere exemplaar maken uit een oude handdoek.

Wij zijn er klaar voor,laat de koude maar komen maar hopelijk schijnt de zon toch ook nog wat de komende dagen.

Gebruiken jullie ook kersenpittenzakjes om je een extra warmte opstootje te geven?Samen met een lekkere tas koffie of thee,een fleece dekentje en een goed boek of leuke film gaat de avond veel sneller voorbij.

Ik heb van het stofje en de fleece nog wat overschot en ik vermoed dat ik er nog een kussenhoes van ga maken,is ook leuk voor in de zetel te leggen.

Of een zakje maken voor het volgende nichtje dat jarig is of een zakje naaien om mijn kamsnaptang in op te bergen.

Groetjes C.


Follow my blog with Bloglovin



9 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar! Ik heb ook makkelijk kou (ik zette vandaag zelfs de verwarming even op in het bureau op school :p) en heb in de zomer ook snel te warm.
    Ik ben ook gek op kersenpitjes, heb er ook al heel wat gerecycleerd. Het lief grapt altijd dat ik me beter eens een kersenpitpyjama zou naaien :p
    Mooi stofje trouwens, die appeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn niet alleen met deze liefde voor kersenpittenzakjes dat is een feit ;) En amai ene pyjama daar van zou misschien net te veel van het goede zijn,ligt niet gemakkelijk denk ik....

      Verwijderen
  2. Ohjee, ik ben daar een slechte in want ik heb het zelden koud. As we speak zit ik hier in een jurk zonder mouwen - het duurt nog wel even voor die terug verbannen worden bij mij ;). Kersenpitjes heb ik dus gewoonweg niet in huis jong, maar wel schoon exemplaren, die van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je zoals mijn broer en zijn kinderen ;-) en tof dat je tijd vond om hier nog eens langs te komen.

      Verwijderen
  3. Jij bent goed (en mooi) voorbereid! Ik ben ook zo kouwelijk en heb sinds een paar jaar een electrische onderdeken op bed en we denken over een palletkachel in huis waar ik dichtbij kan zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een elektrische onderdeken vind ik dan weer eng maar zo'n palletkachel lijkt me zalig.

      Verwijderen
  4. Zeker de moeite om dat voor haar te maken,ik heb mijn oude kersenpitten gebruikt maar die zijn er ook te koop,je kan ook rijst nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer mooi gemaakt
    Ik heb vorige nieuwjaar van mijn zoon en schoondochter een druivenpittenkussen gekregen, vind het beter, is fijner ( minder grote korrels) en blijft veel langer warm, vind ik toch, groetjes lutgart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lutgart.Ik heb nog nooit gehoord van zulke kussentjes gevuld met druivenpitten... wel met rijst of rogge.Het zal wel dat dat aangenamer is want ja dat is veel kleiner,hé!En dat het langer warm blijft is natuurlijk ook mee genomen.

      Verwijderen