donderdag 11 oktober 2018

Omdat het kan....

Zo noemt het laatste boek van Eva Daeleman.Sinds gisterenavond in mijn bezit en ik noem het me time als ik er in kan lezen.

Gisterenavond ging ik in mijn eentje naar de lezing van Eva in Peer.Ik volg haar al een tijdje op Instagram en ben fan van deze toffe madame.Ze is nog maar 28 lentes jong en heeft toch al het een en ander mee gemaakt in haar leven.En nu heeft ze dus haar 3de boek uitgebracht waar over de lezing ging.

Een nieuwe weg in slaan,niet doen wat iedereen van je verwacht maar je eigen weg volgen met vallen en opstaan.Daar gaat het over.Een boek over veerkracht,levenslust en ont-moeten schrijft ze op de cover.Niets moet,van alles kan,is mogelijk.


De vorige 2 boeken las ik midden in mijn periode dat ik twijfelde of ik van job zou veranderen.Een aanrader, Factor 25 en Het jaar van de hond.Het heeft me samen met nog enkele andere boeken geholpen om de beslissing te nemen.Ook de loopbaanbegeleiding die ik volgde deed haar duit in het zakje.


Dit kaartje kregen we gisteren zomaar mee van Eva.Het is een vlotte madame die haar avond vol praat en het zeker niet helemaal onder controle heeft en daar niet zenuwachtig van wordt.Allé dat leek gisteren toch zo toen haar video niet starten of haar drinkbus water lekte of toen ze eventjes niet wist waar ze moest verder gaan...Het was niet storend,gewoon menselijk dat het niet helemaal vlotjes verliep en zo dat we ook zagen dat het niet erg is als het anders loopt dan verwacht.Het was haar 1ste lezing over haar nieuwe boek.

Na hare uitleg en de gezamenlijke oefeningen die we deden mochten er vragen gesteld worden.En erna konden we haar nieuwste boek kopen en laten signeren. Of als je al een exemplaar had deed ze daar een mooi tekstje in.

Ik ben nog maar net begonnen in het boek maar ik weet zeker dat ik er hier en daar tips in ga vinden om toe te passen in mijn eigen leven.Ze eet glutenvrij en veganistisch en vindt een dieet volgen nutteloos.Dit vind ik top!!Gezond eten zonder honger te lijden is veel beter vol te houden en voldoende bewegen is een noodzaak.

 
 Het boek.


 Mijn persoonlijke boodschap.
Ik vermoed dat de andere
dezelfde kregen ;-)

Volgen jullie het pad wat de meesten doen of wat anderen van je verwachten?Durf jij kiezen voor jezelf?Niet gemakkelijk dat geef ik toe.Ik durf af en toe af te wijken.Kijk maar naar de keuze die ik maakte om verder van huis te gaan werken na 21 jaar bij dezelfde werkgever.Zo blij met deze stap.Ik ga graag werken,heb meer energie,voel me er al bijna thuis ;-) Of vegan eten,ook een stap die in mijn omgeving niet te echt helemaal begrepen wordt.Ik zeg niet dat ik het voor de rest van mijn leven ga doen maar na deze maand blijf ik zeker en vast sommige dingen volhouden.Ik heb meer energie,geen dipjes meer als ik thuis kom van het werk,geen opgeblazen gevoel.

Hoe staan jullie in het leven?Als voorzichtige persoon die de regeltjes volgt en soms gezond jaloers is op de durfvers,doeners in het leven?Of trek jij je weinig aan van wat anderen van je denken?

Durf jij alleen dingen te doen?Ik steeds meer en meer,niet gemakkelijk maar zoals gisteren alleen naar de lezing gaan of zondag namiddag alleen gaan wandelen in een bos waar ik nog nooit was geweest.Achteraf ben ik fier op mezelf en dat is terecht.

Wat jullie ook mogen doen,volg je hart,je instinct en alles komt goed.Met vallen en op staan leer je jezelf en andere beter kennen.En ik denk tegenwoordig steeds vaker,voor alles een oplossing.Het kan altijd erger en ik probeer zo positief mogelijk te leven.Dit wil niet zeggen dat ik geen baalmomenten heb of af en toe in een dipje zit hoor!Met een opstandige tiener in huis vlieg ik ook af en toe uit mijn slof hoor.Dat is alleen maar menselijk,hé.

Fijne avond,Carla x


Follow my blog with Bloglovin

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat vind ik ook! En iedereen doet daar mee wat hij/zij wil hè.

      Verwijderen
  2. Ik vind het zo passen bij jou Carla! Jij kiest je eigen pad, hoe moeilijk het soms ook is. Stoer! Ik ben altijd eigenzinnig en tegendraads geweest, hahaha! Maar toch vind ik het leven en keuzes maken moeilijk. Maar ik doe never nooit iets, omdat het zo hoort of omdat anderen het ook zo doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de fijne reactie. Nee keuzes maken is niet gemakkelijk. Groot gelijk om niet dingen te doen omdat het hoort! Goed bezig!

      Verwijderen
  3. Carla, nu kwam ik je even vragen hoe het gaat met je nieuwe job … Heb je al leuke vriendinnen gemaakt, valt het werk zelf je mee ??? Vele groetjes en een fijn/zonnig weekend ! A-Nette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je langs komt. Vriendinnen gemaakt, nee zo snel gaat dat niet bij mij maar wel toffe collega's. Het werk van goed mee. Geen spijt van mijn beslissing.😉

      Verwijderen
    2. Moet zijn, het werk valt goed mee 😕

      Verwijderen
  4. Fijn dat te horen Carla, want het blijft toch een sprong in het duister hé. En toffe collega's : daar begint het mee en is heel voornaam … Op termijn worden sommige collega's misschien vriendinnen, maar zolang ze meevallen is dat het voornaamste !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad een sprong in het duister.Je moet altijd afwachten hoe dat het gaat gaan als je verandert.Ik ben al blij met toffe collega's ;-)

      Verwijderen