zondag 8 april 2018

Rumer top.

Deze week ging ik opnieuw aan de slag met een patroon uit LMV,eentje dat ik nog niet maakte maar het ging vlotjes om het leuke bloesje in elkaar te zetten op één foutje na maar niet perfect is ook goed zeker?!

Niet te veel patroononderdelen,een lap stof die nog in mijn kast lag,wit satijnen lint gekocht en een rits die iets korter was dan het opgegeven model maar het geeft geen probleem om het aan te trekken.

Waar ging het dan fout?Tja wat moet ik zeggen,de uitleg daar lag het niet aan,te snel willen zijn of fout gelezen geen idee maar mijn rits staat 1 cm te laag in de achterkant maar een muggenzifter die daar over valt of toch niet?

Je komt daar natuurlijk pas achter als je bies er aan staat en het allemaal los doen daar had ik weinig zin in.Wie zich er aan stoort kijkt er maar langs,ik ga de lat voor mezelf lager leggen.


De hals heb ik een halve cm verlaagd,het had zelfs nog wat meer mogen zijn.Als je dat ook zou willen doen denk er aan om dan ook je lint te verlengen.

Mocht ik er nog eentje maken zou ik de nepen verplaatsen en het enkele centimeters verlengen.Maar voor de rest ben ik best tevreden over het resultaat van deze top.

De komende dagen ga ik hem zeker dragen want de temperaturen gaan weer enkele graadjes naar beneden.Het enige nadeel zijn de mouwen,niet gemakkelijk om een jas over aan te doen en zonder jas dat is niet altijd een optie,hé!


Mijn Rumer top
 

 De satijnen paspelband.


En in de zijnaad herhaald. 

Zoals jullie op de foto's kunnen zien heb ik er een paspelband tussen gezet om het geheel een beetje te breken. Zelf vind ik het een geslaagd resultaat,simpel maar meer moet dat niet zijn voor mij.Sommige vinden het misschien saai maar ik zie dit liever dan de versie met geborduurde bloemen of fruit erop.Smaken verschillen gelukkig.

En hebben jullie de afgelopen dagen ook zo genoten van de zon?Ik in elk geval wel,buiten eten,lezen en gewoon genieten van de warmte.

Groetjes Carla

Patroon: Rumer top LMV 2018
Stof: Pieke Wieke
Rits,lint en garen: Veritas 



Follow my blog with Bloglovin

3 opmerkingen:

  1. Mooi hoor en die paspel maakt het inderdaad wel af!!

    Wij hebben ook goed genoten van het weer, lekker gaan wandelen :)

    BeantwoordenVerwijderen