dinsdag 20 februari 2018

Positief denken


Positief denken,gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb net het boek uit van Inge Rock: Je wordt wat je denkt.
De weg naar een positiever leven in 9 stappen.

Geen lectuur die je in een ruk uit leest en die je af en toe moet weg leggen om te laten bezinken of om over na te denken want het is confronterend vind ik.

De laatste maanden heb ik het gevoel dat ik ter plaatse blijf trappelen.Weinig energie/zin om te naaien.Ik zie tegen veel dingen op gaande van gaan wandelen met mijn zus of vriendin,gaan werken,uitstapjes maken,mijn huishouden doen en noem maar op.


Waar knelt het schoentje?!Dat wou ik voor mezelf weten en ging het eventjes op een rijtje zetten en zo merkte ik dat ik regelmatig de schuld bij anderen ging leggen(wat soms ook zo was) maar waar er 2 niet overeen komen zijn er 2 schuldig dus daar hoor ik zelf ook bij.Of waarom ik het moeilijk vind om knopen door te hakken?! Waarom twijfel ik zo aan mezelf of aan mijn kunnen?



Afbeeldingsresultaat voor inge rock je wordt wat je denkt

In de bib leende ik het boek en ging er mee aan de slag.Het is een doe boek,lezen,bezinnen,oefeningen maken.Een traantje laten,eens goed slikken en verder doen.Het toepassen probeer ik al te doen in mijn dagelijkse leven.Makkelijk is dat niet want je leeft/denkt/reageert al jaren op een bepaalde manier en die moet je omkeren naar positief leven/denken/reageren.Maar ik merk zelf al beterschap,verandering in mijn denken en doen.Met vallen en op staan ga ik er wel komen.Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik sinds mijn scheiding al veel positiever in het leven sta.Dat ik best fier mag zijn op wat ik allemaal al bereikt heb.

Dit is trouwens ook de reden waarom ik veel minder blog.Het boek lezen en de oefeningen maken vraagt tijd.Ik steek ook tijd in het opzoeken van allerlei informatie die ik nodig acht voor mijn doel.

Hoe staan jullie in het leven?Positief of eerder een zwartkijker?Ik denk dat ik van mezelf kan zeggen dat ik positief in het leven sta maar net een tikkeltje te weinig zelf vertrouwen heb om sommige zaken aan te pakken en te veranderen en daar wil ik wat aan doen.

Groetjes Carla x


Ps: niet gemakkelijk om op de knop te drukken om het te publiceren.


Follow my blog with Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. Proficiat, jij zet grote stappen in de goede richting ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stapje voor stapje en dan ga het je allemaal zeker lukken. Je zette trouwens al een hele grote stap in de goede richting door er zelf mee 'aan de slag' te gaan en door er over te schrijven en het te delen lijkt me. Ik ben absoluut ook een positief iemand ook al moet ik er in de winter maanden wel meer moeite doen. Dat van dat zelfvertrouwen kan ik zeker ook over meepraten......... En natuurlijk moet je trots zijn op wat je tot nu toe hebt bereikt. Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat een lieve reactie van je. Ja de winter en het tekort aan zon is niet zo fijn hè. Maar nog een maand en de lente begint 😁

      Verwijderen
  3. Ken je de boeken van Brene Brown? Die kan ik zeker aanraden!

    Zelf heb ik ook nog wel wat (ahum) werk aan de winkel, maar elk stapje dat we zetten is meegenomen he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die boeken ken ik niet maar ik ga er eens voor kijken in de bib. Bedankt voor de tip. En elke stap vooruit is een goede stap. Wij zijn goed bezig! 😁

      Verwijderen