dinsdag 22 september 2015

Kleine dingen gedaan.

De komende dagen doe ik het rustig aan want ik ben nog niet 100 % genezen en het komende weekend wordt redelijk zwaar op werkgebied.

Ons 
Woon en zorgcentrum viert dan haar 50 jarige bestaan en daar komt natuurlijk het een en ander bij kijken.

Op zaterdag is er voor personeel en genodigden een academische zitting en een receptie achteraf.

De deuren worden er letterlijk wagenwijd open gezet op zondag 27/09/15 met verschillende activiteiten voor bezoekers,bewoners,familie en personeel.

Voor onze bewoners is er een lekkere feestmenu samen gesteld zodat ze vanaf hun afdeling mee kunnen vieren want zonder hen was dit niet mogelijk.

De zusters en hun bezoek feesten natuurlijk mee en ook de voltallige beheerraad schuift haar/zijn knieën onder de feesttafel.

Het zorgt bij mezelf wel wat voor stress omdat nu eenmaal extra werkdruk met zich mee brengt en ik daar nogal moeilijk mee om kan maar ik ga mijn best doen,meer kan ik niet...

Hoe gaan jullie met zo'n situatie om?Iemand de geschikte tip om met minder stress aan zo'n werkdag te beginnen mag dat altijd laten weten,hé!

Voor de rest heb ik tussen het zorgen voor de dochter en de kot spullen enkele kleine dingen gemaakt.

Eerst heb ik nog 2 kussenhoezen gemaakt zodat ik kan afwisselen in mijn zetel,er staan nog 3 kleinere hoezen op de planning voor binnenkort.


De vorige kan je hier nog eens bekijken.




Ene kant met fleece en appelstofje



Andere kant,rest overgordijnen
en ook een appel in
appeltjesstof 


Verder heb ik een kleedje van de dochter vermaakt naar een rokje omdat het van boven niet meer paste maar er voor de rest niets mis mee was met dit als resultaat:




Voor


Na:
is zwart maar 
raar dat het hier
blauw toont

Het viel goed mee om het los te maken en weer in elkaar te zetten.De rits die er in zat kan ik voor iets anders nog hergebruiken,heb in het rokje een kortere rits gezet.

Gisteren ben ik begonnen met een soort toilettasje te maken uit tafelzeil dat ik een tijdje geleden kocht van een mevrouw met een enorme voorraad stof en tafelzeil.

Uit het boek van deze talentvolle dame met verschillende tassen koos ik voor Anna in het groot.

Simpel patroontje maar de uitvoering verliep niet zo gemakkelijk als ik verwacht had.Het tafelzeil stikt en verwerkt anders dan stof en de uitleg is ook niet zo uitgebreid dan in het boek Mijn tas dat ik al vaker gebruikt heb om leuke tassen uit te maken.

Het resultaat is een fris hip tasje waar mee ik mijn zus blij 
ga maken.Het wordt nog gevuld met enkele bad spulletjes om haar te bedanken voor alles wat ze de laatste maanden voor me gedaan heeft,voor alle hulp en steun die ik van haar krijg.

Een zus uit de 1000!!Ik ben echt blij met haar ;-) een toffe lieve geweldige zus.





Anna uit tafelzeil

Nu mijn naai machine binnen is voor haar 1ste controle ga ik nog wat patronen overnemen om wat te naaien voor de komende herfst en winter, heb nog enkele leuke stofjes liggen die daar geschikt voor zijn want ik ga proberen om voorlopig geen stof meer te kopen en op te werken wat ik in voorraad heb....

Groetjes C.



Follow my blog with Bloglovin

12 opmerkingen:

  1. naarstige bij ondanks het zware weekend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kussens zijn voor in mijne zetel Diane ... de dochter zou er liever hebben met wat bling bling erop ;-) Ik hoop het dat het op het werk mee valt en dat ik achteraf kan zeggen dat de stress voor niets was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je gemaakt. Beterschap nog en succes op je werk. Hopelijk valt het allemaal mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch weer mooie dingen gemaakt meiske, super!
    Dochter blij, zuster blij, en jij blij :-)
    Je weekeinde zal druk zijn en stress je da is dikwijls de aard van 't beestje zeker
    Ik zelf kan daar redelijk mee om, ik denk meestal van da komt wel in orde
    En doet er zich een probleem voor dan lossen we da wel op
    Niet te veel zorgen maken op voorhand want dan begin je al met stress
    Probeert er niet te veel aan te denken op voorhand
    Veel succes
    Dikke knuffel
    Lutgart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en ik probeer er zo zen mogelijk mee om te gaan ;) net nog lijstjes gemaakt voor de komende dagen...

      Verwijderen
  5. Ik heb geen advies qua stress. Ik lijdt aan hetzelfde en weet dat alles achteraf alleen maar zwaar meevalt ;-) Veel succes in ieder geval (en sterkte)!
    Je maakte weer fijne spullen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een leuk tasje geworden!

    Spijtig om te horen dat je de uitleg iets minder vindt. Ik heb echt mijn best gedaan om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te maken. Alvast erg bedankt voor de feedback!

    En geen zorgen; kwetsen doe je me daar niet mee. Ik heb geleerd om kritiek op mijn werk niet persoonlijk te nemen. Dat maakt het leven zoveel eenvoudiger! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je hier komt reageren en ben blij dat je het niet persoonlijk opneemt maar als positieve feedback bekijkt ;-)

      Verwijderen
    2. Ohja mijn zus was er heel blij mee...

      Verwijderen