dinsdag 7 juli 2015

Scarlet short


De Scarlet short uit de lmv vind ik een super mooi model van short.



Dit is de short uit het boekje.


Mooi maar zo ziet die van mij er niet uit.

Maar ik draag al jaren geen short meer,vorige jaren omdat ik nog een aantal kilo's zwaarder was,van mezelf vind dat ik dikke billen heb,dat een short me niet staat maar nu wou ik er toch eentje want dat lijkt me gemakkelijker om mee te fietsen.

Dus aan de slag met een goedkoop stretch jeans stofje van de Turkse markt mee gebracht door een vriendin.


Patroon overtekenen en stof knippen viel goed mee.Op FB bij de groep creaties van La Maison Victor al gelezen dat de tailleband niet lang genoeg was.Dus daar heb ik direct rekening mee gehouden en die verlengd,erna heb ik hem toch nog wat moeten inkorten ;-)

Maar ene hele grote maar:ik maak die short nooit meer.Het was er eentje waar bij ik heel veel heb mogen los doen en ze zit nog niet goed.Ze verhuist heel waarschijnlijk naar mijn zus haar kast en als dat ook niet lukt gaat ze naar de kringloopwinkel.


De maat is voor mezelf 2 maten te groot,heb er in de achterkant in de tailleband elastiek in genaaid,helpt een beetje maar niet voldoende.



Mijn creatie...

De uitleg van de gulp klopt aan geen kanten ofwel snap ik het verkeerd dus die heb ik er ook moeten uithalen en opnieuw moeten in zetten.

Knoopsgaten heb ik nog maar 1 keer ervoor gemaakt voor in de slaapzak die kan je hier nog eens bekijken en dat lukte toen ook niet geweldig goed.

Op mijn proeflapje gaat het prima,eenmaal mijn short onder het naaimachine doet dat zijn eigen ding en dus enkele keren mogen los doen,niet gemakkelijk dat kan ik je verzekeren.


De tailleband heb ik dus moeten los doen omdat ik er elastiek in wou hebben,met hem er voor de 2de keer aan te zetten heeft die zijn eigen leventje gekozen en staat hij er niet aan zoals het zou moeten,met een bloesje erover zie je dat niet.Is dat een goede oplossing of toch maar los doen eer ik de short aan mijn zus geef?!

De zoom is normaal gezien met een omslag maar omdat ik met jeans werkte besloot ik dat niet te doen,het werd anders te dik.Heb hem gewoon om gestikt maar dat leek me saai dus wou ik een afwerking met een gouden draadje...diegene die daar al mee gewerkt hebben weten hoe vlot dat verloopt of niet.

Bij mij dus niet,de draad splitst al eens,blijft hangen in mijn spoeltje waar ik gewone draad in heb.Na wat geduld ben ik toch tevreden over het resultaat.Heb er als extraatje nog een fantasie steek naast genaaid want ik heb de zoom enkel om gestreken.




Mijn gouden draadje en sier stiksel.


Mooie knoopjes uit de Veritas

Hebben jullie dat ook al mee gemaakt,dat je blij bent met een mooi patroontje maar dat het resultaat tegen valt?

Ik heb hier nog een creaties uit het boekje gemaakt die wel mee vielen,gelukkig maar.Van de andere kant,mijne Harley top is ook niet draagbaar.Maar al doende leren bij,mijn volgende broek met gulp gaat gemakkelijker zijn dan deze als ik ten minste geen jaren wacht omdat te maken...

En omdat het solden zijn en ik morgen alleen ben ga ik op zoek naar een leuke betaalbare goed zittende short.Iemand tips waar die te vinden zijn?!

Groetjes C.


Follow my blog with Bloglovin

25 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo op de foto's een leuke broek. Vooral met goud en sierrandje. Maar misschien is miss etam anders een optie of esprit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich is het ook een leuke short maar voor mij past ze aan geen kanten

      Verwijderen
  2. Bij de uitleg van de gulp klopt er inderdaad iets niet, maar ik heb dat kunnen oplossen. Ik ben wel heel tevreden van mij short, gebruikte ook een dikke stof en maakte ze toch met een omslag. Zoals ik je short daar zie valt dat toch nog mee, is ze echt niet draagbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ze is in de taille veel te groot en omdat ik al elastiek heb ingenaaid wil ik niet ook nog eens ergens extra nepen of plooien maken want dan moet die band er weer af,hé!

      Verwijderen
  3. oei oei, ik heb hier ook al zo'n short klaargeknipt liggen maar nu krijg ik al schrik om er aan te beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anderen hebben ze wel vlotjes klaar gekregen Sheena,ligt waarschijnlijk meer aan mij hoor!Succes ermee.

      Verwijderen
  4. Knap dat je het toch gemaakt hebt. Ik begin aan zoiets niet. Jammer dat hij niet past nadat je al het werk er hebt in gestoken. Hopelijk kan jouw zus ermee verder dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja wel,ik verleg graag mijn grenzen.Morgen gaat mijn zus ze passen,dus duimen maar dat ze haar wel past.

      Verwijderen
  5. Ik heb hem ook gemaakt ... moet er nog een blogbericht van maken!
    Bij mij was hij in de taille goed, maar dan de rest te groot ... Ik heb het in katoen gemaakt en even aangehad en hij valt dan laag op de heupen. Ik heb altijd de gewoonte om een maat groter te nemen... dan kan ik het nog altijd aanpassen.

    Hopelijk past hij voor je zus! Succes met je volgende creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hoop inderdaad dat hij bij mijn zus wel past,is voor mij ook leuk als zij met iets rond loopt dat ik gemaakt heb ;-)

      Verwijderen
  6. Oh wat jammer, zonde zeg. Ik heb gisteren mijn tweede Scarlet afgewerkt. Die ga ik vandaag proberen te fotograferen en te bloggen.
    Mijn eerste versie maakte ik uit dikke spijkerstof en dat vond ik echt te stug. En ook dik bij de omslag.
    Nu heb ik dunnere stretchstof gebruikt. En een maatje kleiner.
    Ik moet hem nog passen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop voor jou dat de maat kleiner wel goed zit!Ben benieuwd naar het resultaat ;-)

      Verwijderen
  7. H&M! Ik draag ook al jaren geen shorts meer (sedert mijn vijftiende denk ik) om dezelfde redenen als jij en vond deze uit LMV ook erg mooi. Maar iets maken als ik niet zeker ben dat ik er mee sta: daar begin ik dus niet aan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was omdat ik een heel deel kilo's kwijt was dat ik het wou proberen om eens een short te naaien,zo leer je ook nog iets bij,hé!

      Verwijderen
  8. Ik heb ze vandaag naar mijn zus gedaan,zal het vrijdag wel horen of ze paste.Er zijn er die ze wel goed zitten vinden en makkelijk om te maken,alleen hoor ik daar niet bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer van al je werk want op de foto's ziet het eruit als een leuk short. Balen is dat, maar och, ook van fouten maken leer je weer veel!
    Ik hoop dat je inmiddels bent geslaagd voor een leuk en passend short.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe nog geen gekocht,ben eerlijk gezegd niet in de winkels geraakt ;-)

      Verwijderen
  10. Inderdaad een mooi model, zeker in de bloemenstof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk niet dat ik voor een gebloemde short ga maar wie weet,hé!

      Verwijderen
  11. Spijtig zoveel werk en nog niet het gewenste resultaat, maar zoals je zelf zegt, volgende keer beter, veel succes nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was zo blij om te lezen dat er een patroonfout in de tailleband zat... Vreesde dat het aan mij en mijn omvang lag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ligt niet aan jou of je omvang maar een foutje bij LMV,wat gebeuren kan,hé!

      Verwijderen
  13. kan je niet gewoon de tailleband even een stukje losmaken achteraan en daar dan vernauwen? stof dat te veel is wegknippen en opnieuw dichtnaaien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wel een optie want mijn zus vindt de zakken niet goed...zal het nog eens bekijken want met de warme dagen die ze voorspellen kan ik ze wel gebruiken,hé!

      Verwijderen